Tuesday, June 29, 2010

i.m.p.i.a.n

setiap orang ada impian. macam tu jugak dengan saya. tapi saya tahu, impian saya cuma bahan ketawa orang lain sahaja. saya tahu kemampuan saya. tak kisah lah macamana pun. saya simpan impian saya. kalau satu hari ditakdirkan impian saya tidak akan terlaksana sampai ke akhir hayat saya. sekurang-sekurangnya saya ada impian untuk saya kenang di hari tua. :)

Friday, June 25, 2010

H.A.T.I


rasa useless !!!

~baca semula diari lama. rindukan kehidupan yang dulu.
~6 tahun rupanya aku bertahan.
~Ayah semakin sihat. Alhamdulillah. tapi semua tidak sama lagi.
~aku tak fikir ada yang faham. kalau aku pilih jalan begitu.

Tuesday, June 22, 2010

senyum........

p/s: dalam keadaan sungguh tidak tenang.

p/s2: Ya Allah bagi aku kekuatan. berdoa semua akan baik-baik saja........

p/s3: Ayah, adik midah sayang ayah.......

Wednesday, June 9, 2010

~~~~~

Dalam hidup ni,, Dia sentiasa memberi yang terbaik.tidak mungkin Dia mahu kita musnah dan hancur,, Terima Kasih Allah. Percaya ada yang TERBAIK disebalik kejadian..



p/s1: saya tak mahu apa-apa sekarang. cuma mahu bercakap dengan mak saya. tapi dia jauh di Tanah Suci...

p/s2:saya jatuh tersungkur kali ni.........

Sunday, June 6, 2010

Gunung Tahan Versi Bergambar :)

oleh disebabkan aku malas nak susun gambar ni.. jadi mari kita semua lihat secara terbalik.. heheh takpe kan,, kalau malas nak baca terbalik.. sila baca dari bawah. pesanan. anda diingatkan untuk membaca entri sebelum ini. untuk lebih memahami gambar2 yang ada.. :P

Liana Hostel. Internet Access ada, tapi kena bayar 5 ringgit. Rm 10/person. nice!!
hari ke tujuh dan lapan.

baru sampai. makan di restoran terapung. sila bawak duit yang banyak. sebab harganya seperti di pizza hut. heh dekat sini ada pancakes. haha menarik sebab anda boleh tahu sama ada anda mabuk sungai atau tak.. bergoyang-goyang.

anda semua diminta jangan tertipu dengan papan tanda ini. disebabkan bila anda jalan depan sikit lagi. anda akan jumpa Kuala Tahan 3km SEKALI LAGI. :P anda jalan jauh gila, tapi papan tanda kata 1km. haih.
hari ke tujuh.

kalau diikutkan rancangan gila. kami di akan bermalam disini. haih. anda sanggup tidur sini, bila rakan anda dah bising untuk tidak mahu disini disebabkan misteri?? ohh aku tidak.. jadi kami hanya berehat sebentar, tiada siapa yang mahu ambil air. hehe

ini namanya puncak gunung rajah. haih gunung rajah boleh tahan jugak mendakinya. ini info yang aku dapat pasal gunung rajah.
"Gunung Rajah (576m d.p.l)
Puncak gunung ini gondol dan mengadap banjaran gunung Tahan dengan panorama yang mengkagumkan. Semua gunung di Taman Negara Tahan ini dapat dilihat dari puncak gunung ini. Jelas kelihatan 2 barisan gunung dari G. Tahan. Satu barisan terdiri dari G. Tahan, G. Gedung, G. Reskit, G. Tangga 15 dan G. Pangkin manakala satu lagi... See More barisan gunung terdiri dari G. Tahan, G. Ulu Kerchau dan G. Pantat Lesung. Jika G. Rajah tidak dinamakan sebagai gunung pendaki mungkin tak perlu mendaki ke puncaknya untuk ke Kuala Tahan."


erk.. aku dah tak ingat ni masak hari keberapa.. sama ada nak keluar ataupun nak ke Puteh. tapi situasinya sama je.. setiap kali masak dalam hutan. hehe

ini hari ke enam. lepas dari Teku. ada 7 sungai besar yang anda semua kena lalui ke Kem Puteh.


Di Teku, serangan pertama Lebah pada kami semua. tergamam. Komunis. heh.
sarapan dalam hutan. packing barang dalam hutan bukan di camp site.

ini Pangkin Bawah, rehat makan tengahari, dan bersedia mental untuk turun lagi. masa ni tak tahu lagi halangan lebah menanti. haih.
hari ke lima. menuju ke Teku.


berehat sebentar bersama glukose. heh. tempat ini sangat cantik tapi bahaya.

anda semua nampak kan tangga yang depan tu.. lepas turun satu tangga tinggi akan naik satu lagi tangga tinggi. menurut mereka2 yang dah pergi, dulu takde tangga, lagi mencabar, tapi mereka kata tak gayat sangat. haih pelik aku. huhu

aktiviti menurun ye kawan-kawan. sampai akan ada siaran bersama en.lutut. hehe

jalan berbatu ini, sangat menarik pemandangan dia.
ini Gedong. hari ke empat. sejuknya tuhan saja tahu. tiada sumber air dekat sini. nasib baik hujan. jadi ada lopak2 air yang banyak. cukuplah buat tunaikan yang wajib dan tunaikan hajat. heh. :P

inilah dia bangkai kapai terbang. ada sumber cakap masa perang dunia ke-2. guider cakap masa buat latihan. tak tahu mana betul. :) ini hari ke empat nak ke gedung.

kalau pergi ramai, gambar ini lagi menarik. sebab akan nampak macam semut.. heh apa2 pun 7s terbaik.. heh.

kawasan sekitar Puncak. ambil peluang jemur baju. semua bangun awal, dan dah rancang untuk gerak lewat sikit.

muka terkejut semua orang. dalam pukul 6.30 pagi..tak percaya pun ada, dah sampai Puncak Gunung Tahan. Kinabalu tunggu kami datang. hehe..


ini jalan berbatu. sangat suka pemandangan nak ke botak.


part ni aku suka. redah je jalan. malas. haih


Bonsai.


Pemandangan


Tak suka trek macam ni. huhhu :P


7s Terbaik.. Rehat Sebentar bersama Kit Kat.


Hari ke dua, tempat tidur yang berkubang. :P


hari ke tiga, ina jadi tukang urut. thanks. kaki cramp.


Botol dengan aksi tak senonoh bersama 1st n 2nd.. heheh


Hari kedua. tengok aku kuruskan? Semua pegang ubat. heh coklat.glukose terbaik


hari pertama. dari saat ni, kami ubah rancangan. sentiasa berubah. muka happy + Penat


muka tahan beg berat. heheh semua semangat..

Hari Pertama.sebenarnya salah tempat kira barang. tapi kami yakinkan saje. heh.. pukul 8.30 dah siap semuanya..


pic dengan Guider Terbaik@ Puncak Tahan.


video

ini Video istimewa untuk semua.. hehe :) dari kami 7s.. ade sebab kenapa 7s..