Monday, July 9, 2012

dalam hidup aku... setakat hari ni. ada dua kekuasaan Allah yang betul2 terjadi pada aku.

pertama.. masa FYP.. aku sebenarnya dah buntu.. dateline presentation nak dekat.. masa tu tiap2 hari berdoa.. dalam doa aku.. aku sebut betul tarikh bila aku nak settlekan FYP tu.. dan Allah Maha Mendengar... keajaiban yang tak disangka berlaku pada aku dengan nabila... subhanallah.

dan kali kedua hari ni.. aku ada meeting di temerloh.. dan meeting tu habis dalam pukul 6ptg... habis meeting pg makan dengan jaja.. n beli barang rumah sikit.. dalam pukul 7.30 gerak balik. aku sorang je... keluar je dari bandar temerloh. hujan lebat mencurah2.. jalan gelap. air penuh jalan.. masa kereta banyak aku cuma follow kereta depan. sampai satu tempat.. dah xde kereta.. hujan lebat lagi. air penuh atas jalan. gelap. memang tak nampak jalan. kereta aku dah kekiri dan kanan.. air banyak sangat..berselisih dengan lori yang banyak. jalan kiri kanan hutan dan ada tempat bergaung..

tuhan je yang tahu apa perasan aku.. aku jerit sekuat hati nama Allah.. sampai nangis2 sbb takut sangat.. last2 aku doa "Ya Allah, reda kan lah hujan ni.. sesungguhnya hanya Kau yang berhak. Aku x mampu lagi. permudahkan perjalanan balikku"

dan...

lepas aku berhenti berdoa.. hujan reda.. bayangkan daripada langsung x nampak jalan.. tiba2 hujan reda macam tu je.. renyai2.. jalan jadi cerah.. air atas jalan dah berkurang.. subhanallah... kuasa tuhan sungguh...

bila sampai rumah aku betul2 bersyukur.. sebab nyawa aku tadi macam telur dihujung tanduk.. satu jam yang mendebarkan.

terima kasih Allah.

1 comment:

adyllbbs said...

Ya Allah, Subhanallah.

Dia itu maha mendengar, sesungguhnya.