Saturday, January 17, 2009

mimpi....













semalam aku mimpi...
aku nak mendaki gunung.. sebab puncak dia nampak cantik.. mungkin aku boleh lihat dunia dari situ... aku cuba... dan aku dah hampir sampai puncak.. tapi aku kecewa.. belum sampai kepuncak habis baju putih aku kotor... aku rasa aku dah berputus asa nak naik...

tapi aku cuba lagi.. daki dan terus mendaki...
aku jumpa beberapa orang yg aku jumpa turun dari gunung tu..
kata mereka puncak atas tu tak cantik macam yang disangka..
tak payah susah-susah naik...

aku dah keliru... aku nak terus mendaki atau tetap dibawah lereng gunung dan beranggapan puncaknya cantik...

kat bawah lereng gunung aku jumpa seseorang dia penjaga gunung tersebut.. katanya kalau nak naik boleh, tapi jangan terlalu kecewa kalau pemandangan yang diharapkan dah tak cantik..
dulu katanya hanya beberapa orang yang benar2 mahu kepuncak akan berjaya..
katanya lagi pemandangan diatas pada masa dulu cantik.. sehinggakan ramai yang mahu naik untuk melihat pemandangan tersebut..

penjaga gunung itu pun tak mampu nak bagi aku jawapan yang tepat.. aku mahu terus beranggapan atau mahu lihat sendiri...
sedang ligat berfikir.. aku dengar bunyi lagu... puteri bunian mungkin....


chisss.. bunyi hanpon aku rupanya....harap2 mimpi aku bersambung esok...

9 comments:

Anonymous said...

haa.. jgn lupa sambung ek.!

p/s;kpada rumate dot, tlg siram siram dot dgn air time tdo. mesti dot igt hujan turun..then xdpt lah naik gunung tu..hhu

Anonymous said...

boleh ker mimpi smbung smula..
.. heheh encik epul..

p/s: rumet aku tak bc blog aku,,,:(

Asyraf Azizan said...

boleh la nk smbung, tapi ko save x mimpi tuh?huhu

baik2 pnjt gunung, byk pacat gigit nnti.huhu

Fær.han/Unown F/Gyan said...

Mimpi panjat? Mimpi wallclimbing PWTC tu ker? Heheh~

n a b i l a a t h i r a said...

tapi kan dah mendaki separuh jalan..alang2 baju dah kotor..kotorkan je trus..biar baju kotor and hati puas dpt tgk sinri pemandangan dari puncak..boleh ke camnih?? =)

dahtutup said...

dot..thanks sgt2..for the support and apa2 yang ko bg aku skang nie..aku hargai semua tue..pasal mimpi ko tue..semoga...ko dapat sambung lagi ek???aku riso je tiba2 mimpi ko tue jadi terbalik..."ko yang kena panjat"..hahahaha....

Lovely Emy said...

hey midot.

sng2 lawat la blog kite ye :)

aimi kelab kembara.

mINDRAs said...

gunung yang d daki..ada plak kecelaruan, banyak pulak halangan, macam-macam plak perkabaran.. ikut je kepuasan hati..lihat dengan mata sendiri sebelum mendengar bicara orang lain kemudian buat penilaian sendiri..(ada kena mengena ke ngan mimpi??)huhuhu ibarat membuat sajak ko tu..buat dulu baru cari pendapat..hahaha ni dah masuk bab lain dah ni..apa2 pun sambung la mimpi tu kalau dapat..huhu

Sara-Chan said...

hehe..
lawakla k dot..
mgkin mimpi tu ada maksud2 tersirat yg kte pn xtau..
da jmpe balik mmpi tu..bg tau ending de eh.. kalau jmpe gunung tu lg la..hihi