Thursday, May 6, 2010

kisah dongeng sang puteri dengan putera katak (versi aku)

dalam blog ni aku memang suka bercerita tentang kisah dongeng. sila buka kamus untuk faham apa maksud dongeng dengan tepat.

pada zaman dahulu kala, alaa zaman yang orang tak pandai lagi pakai facebook. blogger lagi la takde masa zaman tu. yang ada cuma minah kampung yang masih lagi suka membasuh ditepi2 sungai. kaum lelaki gagah perkasa memotong kayu. sekali lagi diingatkan, ini adalah kisah dongeng yang ada dalam imaginasi saya. mungkin cerita ini akan melangkau zaman yang tak pernah terfikir kan oleh sesiapa. heh suspen?

di sebuah kampung yang aman dan permai itu, terdapat dua sahabat baik. berlainan jantina. LELAKI + PEREMPUAN. zaman yang masih lagi suci, belum ada anasir jahat. jadi belum ada jantina2 yang tidak sepatutnya. heh.

LELAKI dan PEREMPUAN ini, berkawan baik sejak dari lahir. minat mereka sama.si PEREMPUAN suka memanjat pokok sama seperti si LELAKI. tetapi si LELAKI juga suka main masak-masak sama seperti si PEREMPUAN. jadi sudah berlaku keadilan disitu. semuanya nampak sempurna di mata orang kampung. mereka semua tahu si LELAKI tidak mungkin meminang si PEREMPUAN, dan si PEREMPUAN langsung tidak mengharapkan ikatan dari si LELAKI. mereka kan berkawan baik. huh pening?

hidup si PEREMPUAN dan si LELAKI ini tidaklah hanya berdua. kata duduk kat kampung. ofkoslaa ade kawan2 yang lainkan?. tetapi kisah si PEREMPUAN dan LELAKI ni saja yang menarik perhatian, disebabkan yang lain mula berkawan bila sudah masuk sekolah rendah.

p/s: aku sambung nantila kisah ni.. otak aku dah berhenti berimaginasi ni..

No comments: