Friday, August 17, 2012

pengalaman pertama raya.

sedar tak sedar dah nak habis bulan puasa dah nak habis..

raya tahun ni berbeza2 pengalamannya bagi setiap orang,

ada yang pertama kali beraya sebagai kekasih hati seseorang.

ada yang pertama kali beraya dihadapan komputer kerana tuntutan kerja.

ada yang pertama kali beraya dengan kehadiran orang baru dalam family.

ada yang pertama kali beraya di rumah mak mertua.

ada yang pertama kali bersalaman dengan suami/isteri di pagi raya.

ada yang pertama kali beraya di rumah baru.

ada yang pertama kali beraya sebagai bapa/mak.

ada yang pertama kali beraya sebagai seorang yang baligh.

ada yang pertama kali beraya di kampung/bandar.

ada yang pertama kali beraya sebagai bapa/ibu saudara...

---------------

aku dan adik beradik pertama kali beraya tanpa ayah disisi
mak pertama kali beraya tanpa suami..
cucu-cucu mak pertama kali beraya tanpa to'ki.
anak2 sedara mak pertama kali beraya tanpa tok ayah.
orang kampung pertama kali beraya tanpa ayah long mubin.

doakan kami semua kuat. :)

Al - Fatihah.

19.8.2012 cukup sebulan ayah kembali kepada Maha Pencipta.

kadang2 aku rebah dalam rindu.. maklumlah aku manusia biasa.

tapi syukur aku masih punya mak, adik-beradik,akak abang ipar, 15 orang anak saudara dan sahabat2 yang sentiasa ada,,,

yang paling penting Allah tak pernah biarkan aku kesunyian tanpa kasih sayang dariNya.

mak dan ayah. cinta hati beta. :)



No comments: