Tuesday, January 26, 2010

tanah liat...


baru je lepas test 1... fuh,, memang rasa mahu jerit.. tapi selagi aku tahu mana aku berpijak.. takkan aku buat perkara dungu...

kehidupan ni kan ada macam-macam bentuk.. lurus. bulat.bersegi. ahh nak jumpa yang lurus memang jarang sekali la.. yang banyak kita dengar kehidupan yang bulat. tak tau la kenapa... yang aku tahu.. kehidupan aku macam "play-doh"..alaa kalau orang bandar panggil tanah liat. sebabnya aku yang bentuk sendiri, macam mana yang aku nak. kalau hari ni aku nak bentuk nya macam bintang.. aku uli laa jadi bintang.. heeee

tapi tak selalunya aku boleh bentuk sendiri.. sebab kadang2 aku mahu ada kuasa ghaib tolong bentukkan tanah liat aku.. ada satu kuasa ghaib ni, die suka baling2 tanah liat aku.. hoo aku tau die seronok.. ketawa berdekah2.. sampai dia tak tahu.. die ubah warna tanah liat aku jadi hitam legam... huh..

sekarang aku tengah cuci tanah liat aku dengan sabun.. biar bersih sebersih2nya... hahah takkan ada orang berani kotorkan lagi... heeeee.... tengah tunggu kuasa ajaib bentukkan tanah liat aku jadi bentuk LOVE... :)

p/s: tadi berbual panjang ngan mak.. TERIMA KASIH TUHAN atas rezeki kamu...

p/s2: kamu.kamu.kamu.kamu buat aku senyum... TQ

3 comments:

bellamin said...

tanah liat...mcm seronok nnt kita cuba..hoho

eM. said...

klau tanah liat dah campur-campur kaler..makin berseri warna tanah liat tuh..tapi nak buat bentuk love dari tanah liat yg dah berwarna-warna tuh, umpama hidup yg penoh pancaroba..

dot said...

bell: jom cube ramai2.. mesti cute,,:)

em: hahha aku nak satu kalaer je bentuk love tu... heheh boleh??