Wednesday, April 28, 2010

hidup dan pilihan.........

p/s^1: aku memang hampir menjadi gila sekarang ni... presentation FYP dan tesis.. kali ni aku takde pilihan lain, selain siapkan sampai aku menangis air mata darah. :)

p/s:^2: InsyaAllah aku akan bergraduate bulan 10 nanti.. dua tahun aku menjadi ahli majlis tertinggi untuk Kolej Kelima.. aku yang pilih untuk korbankan masa pada K5. sampai jiwa aku dah sebati dengan k5. itu bukan paksaan sesiapa pun.. itu pilihan aku.

p/s^3: dengan berakhirnya presentation FYP dan penghantaran tesis. aku dah merancang untuk buat beberapa xtvt dengan tiket pelajar.

#7-9/5 : trip kelas ke pangkor... maaf sangat-sangat.. aku tak boleh nak join. siapa yang tak mahu abiskan masa dengan kawan sekelas. tapi aku dah rancang sesuatu yang lain terlebih dulu.. maaf. kewangan pun tak berapa mengizinkan. dan mungkin masa ni aku bersengkang mata untuk siapkan tesis. huuhuh

#10-19/5 : XPDC Gunung Tahan,, yang ni aku pilih untuk pergi. hei dari dulu lagi aku tunggu peluang ni.sekarang dah ada depan mata peluang tu.aku cuma mampu berdoa moga Allah perkenankan hasrat aku.. ayah dengan mak pun dah restu.. so tunggu apa lagi.. cuma terkilan jugak kawan2 terbaik saya tak dapat nak join. erk.

#10/5-3/6 : ade kursus 3p. masa aku 1st year dulu sibuk nak daftarkan diri. padahal bila dah final year aku pilih untuk tak pergi. kenapa?? hmm........

#20-23/5 : ke suatu tempat.. yaa mungkin sebagai balasan untuk apa yang aku dah buat selama 2 tahun.. dan aku pilih untuk pergi. tenangkan minda apa salahnye kan??

#12-18/6 : trip ke royal belum. tasik banding perak. dari sem satu aku berhajat nak ke tasik banding. syok katenye.. sekarang ade peluang cerah tuk aku pergi. jadi aku pilih untuk pergi.. lihat khazanah hutan yang katanya belum tercemar dan dijaga. ayah aku kata.. kalau setakat nak tengok gajah.. tengok dekat kuala gandah la.. haih.. aku gelak je masa nak mintak kebenaran. nasib baik die bagi.. :)


p/s^4 : jiwa yang sangat tidak tenteram. rasa mahu tutup telinga dan jerit jangan berbunyi. aku tak sanggup mahu dengar, sakitnye sampai ke tulang.

p/s^5 : secret.tumblr.delete

p/s^6 : selalunya pilihan yang aku buat sepanjang aku 25 tahun 4 bulan lebih kurang ni.. aku buat dengan yakin. macam tajuk FYP. huh. tapi ade jugak pilihan yang aku buat kononnya dengan yakin, tak buat hidup aku bahagia pun, malah makin terseksa... tapi yang aku tahu. aku tak pernah menyesal dengan pilihan aku. sebab aku yang pilih jalan tu. jadi aku terima dengan pandang dari sudut +ve.

p/s^7 : ini mungkin entri penaik semangat. dayem. semangat saya perlukan kamu.

p/s^8 : terima kasih mak & ayah, sebab selalu percaya dan ada untuk anak bongsu perempuan yang comel ni. hehe. Nanti pergi Umrah doakan dapat suami soleh ye.. hehehe

p/s^9 : sedang rindu anak kecik2.

p/s^10 : untuk budak2 junior. kami ni contoh yang salah sebenarnya, macam sebelum event. kita mesti tengok laporan post moterm. tengok kelemahan untuk diperbaiki. hmm tengok kelemahan kami dan betulkan untuk k5 tercinta,.. !!! heheh

5 comments:

adyllbbs said...

such a many choices lam idup kan~
may u success~ =)

faizbotol said...

oit...wlaupun aku byk kutuk ko,tpi itu je lah aku mampu menceria kan ko..
btw...good luck fyp ngn presentation..
junior mu ader menyokong di belakang..
;p

emma syg dodot. said...

im gonna miss u guys a lot...ounan

tough lady :) said...

fighting fighting..
i hope i'm that strong to join tahan. but unfortunately..

fighting fighting..kite kan perempuan kuat..yeahhh

dodot said...

dila: thanks dila.. hoho yup choices tu yg buat kita menuju ke destiny kita.. huhu

botol: thanks sebab sentiasa berjaya ceriakan aku.. haha tapi ko ngan che na utang aku lagi tau.. haah wonder girl satu.. hahah

emma: i will miss u to... aku sayang ko jugak.. muah2..

bell : yaa takpe2 thats ur choice,, ilmu kat 3p tu jangan lupa kongsi2.. hahaha nnti aku story2 kisah tahan,, huhuh