Sunday, August 29, 2010

kisah percutian.

aku ke upm lagi. setelah rancangan asal tertunda akibat dari kesibukan melanda-landa. jadi 21/8/10(sabtu) aku dengan girangnya naik bas ke Pekeliling. nampaknya pekeliling sama je macam dulu. chewah macam aku dah tak pergi sana bertahun. heh. dengan semangat kekawanan, aku dengan setianya tunggu la cik nabila dekat kaunter tiket. sebab kami dah janji nak berdating ke sogo dulu. biasa laa cuci mata. hehehe

dengan keadaan umat manusia yang terlampau berbelanja. jadi aku dengan cik nabila tak menyambar apa -apa pun. kami cuma update cerita - cerita terbaru dengan kaedah berjalan di tengah lautan manusia. pelik jugak aku. macam tak boleh cari tempat yang aman nak berbual, tapi itu lah kesukaan kami, sama macam naik motor. dekat atas motor jugaklah kami nak bergosip. hehe

dah penat bercakap laju dengan sedikit menjerit, kami teruskan niat asal kami. yeay.. ke KOLEJ KELIMA. ok kolej tercinta. niat untuk berjumpa dengan kawan yang merangkap hero terpaksa dibatalkan. bila si kupan tersilap tarikh aku nak datang. jadi bila dua gadis berdikari bergabung. kamu semua jangan risau. heh. dengan keadaan komuter yang ala - ala malu nak bergerak laju macam putra aku tetap sampai ke serdang. yeh!!! serdang i miss u.. :)

memilih untuk naik teksi. bukan sebab duit terlebih atau apa. memang sejak zaman belajar lagi tak suka tunggu bas ke UPM. harap maklum. update cerita lagi, lagi dan lagi. sehingga dikejutkan dengan soalan mengejut driver teksi. aku rasa driver teksi boleh jadi menteri, confirm! jadi jurucakap parti politik pun boleh!.

selamat tinggal driver teksi. dengan semangat yang waja, cik nabila buat kejutan pada sang pet. sejujurnya aku dengan cik nabila langsung tak merancang nak menumpang kasih di bilik siapa. sang pet ala -ala terperanjat dengan kehadiran gadis comel di bilik beliau. jadi aku dengan cik nabila tinggalkan dia, pergi menjenguk BBQ CARE. nampaknya ayam semua dah dibakar. sempat buat coslow jela... jadila asalkan membantu, tak gitu??

macam biasa laa jumpa kawan2. salam, peluk - peluk lepas rindu jap. dan aku dengan cik nabila buat keputusan nak pergi tempat setiap petang kami melepak lepas 2 tahun berbakti dan bila bilik sejuk beku bukan lagi tempat kami :). keadaan tetap sama. cuaca. kerusi. cuma yang berbeza orang yang lalu lalang. heh. update cerita laju -laju sampai nak masuk waktu.

dengan tanpa segan silu aku dengan cik nabila join BBQ CARE. bukan makan free. berbayar Ok!. bukan apa, aku rasa ni cara yang mudah nak berbuka dengan junior yang dirindui secara berjemaah. mudah bukan. heh tiada pilih kasih. hehe :)

esoknya, tanpa perancangan yang terancang. dengan keadaan mengantuk. kami ikut saje ke Mines. berbuka disana dan masa yang ada, kami melalak bersama - sama. :). balik naik teksi lagi, dan aduhaii.. pakcik teksi yang membahasakan dirinya dengan panggilan abang. memang buat aku meluat. nasib baik aku dah habis belajar dan kemungkinan aku akan naik teksi lagi adalah sangat rendah. dan disebabkan "abang" teksi gatal aku dah takut nak naik teksi sorang- sorang.

isnin adalah hari kenapa aku dan cik nabila datang ke UPM. bukannya nak bercuti sahaja ok. dengan semangat untuk pergi ke BHEP pada waktu pagi tidak menjadi. tapi tetap dengan bersemangat aku dengan cik nabila pergi bila orang pejabat dah mula nak keluar rehat. untuk makan tengahari tidak mungkinlah kan? mungkin untuk tidur.. hehe :) dengan berbekalkan hati yang berbunga- bunga. maka dengan adanya transkrip final sem, maka kami cuma tunggu untuk konvo. lepas konvo barulah sah grad. hehe :) kepada adik adik tersayang sila bagi bunga besar masa konvo nanti ye.

seperti yang dirancang jugak, aku dengan cik nabila pergi ke Jalan TAR. syukur tahun ni aku diberi peluang pilih baju raya dengan cik nabila lagi. tak sampai sejam rasanya kami dekat situ. sebab ada perkara lagi penting yang belum selesai untuk hari ni. berbekalkan dengan rindu dekat dada. chewah. gigih ke KLCC, jumpa dengan wanita bekerjaya. cik nazirah yippie!! update cerita dengan cik nazirah laju laju. pergi makan dekat manhanttan. cik nazirah belanja!!! bagi cenderamata dekat cik nazirah. untuk dia letak atas meja pejabat.. :p.. tangkap tangkap gambar. gelak - gelak. dalam masa percutian ni. hari isnin adalah merupakan hari terbaik aku. senyum sampai telinga.

fuhh.. balik ke UPM seorang diri. cik nabila ada tangunggjawab lagi di ofis beliau esoknye. bye bye NABILA. bye bye NAZIRAH. :(

selasa, kalau ikutkan nak balik. tapi ada janji yang belum aku tunaikan. serius aku cakap. selagi aku tak tunaikan janji tu. aku rasa tak tenang. tak tahu lah kenapa. jadi dengan sedikit bekalan duit yang ada. aku tempah nasi goreng kampung untuk 7s, reunion untuk 7s. (pendaki Gunung Tahan fifth). sebab dah janji nak belanja 7s jadi alang alang dah datang aku kotakan janji aku. lepas ni dah susah nak datang kan? reunion yang simple. dengan tema kesederhanaan dalam hutan. hehe menggamit memori orang kata. hehe imbas semula cerita 7 hari bersama - sama dalam hutan, aku rasa tujuh keturunan pun belum tentu lenyap. :) terima kasih 7s.

rabu. balik ke realiti :)


p/s: terima kasih GS burger. sebab jadi tempat berjumpa mereka - mereka yang pernah jadi hero untuk aku. hehe kupan. bangla.balam :) update cerita dan lepaskan rindu. chewaahh!!!

p/s2 : terima kasih leq,lyon,dayah,anis,ina, sebab layan kami macam puteri.. :) eh lupe botol, tongga, jadi hero pengganti kupan hehe.. semua laa.. nanti kita update cerita lagi ye??

p/s3 : senyum dari perantauan. chewah!!! salam idul fitri-hamidah mubin-maran pahang. :)





2 comments:

tough lady :) said...

la tak prasan pon post nih. hoho. cerite yg lengkap. i tak mampu nak buat post begini. hehe. mesti sseparuh jln je sbb pjg sgt..sume bende nak cite.. hehe

hamidah mubin said...

hahahah ceh tak perasan?? sampai hati. ahahhaah aku ni pun ade skip. hahah kalau tak confirm panjang berjela. hahah