Friday, October 29, 2010

i;m ok. dont worry!!

dua tiga hari ni, aku macam sensitif sikit. semua benda aku macam terasa hati. ahh aku memang jenis macam tu. cepat rasa nak nangis. tak kisah pasal apa2 sekalipun. yee aku anak bongsu yang tipikal. kalau ada perkara yang menyentuh hati, contoh macam orang berdiri tanda hormat masa tamat konsert dekat tivi sekalipun, airmata aku mengalir. see see betapa murahnya air mata aku.

kalau masa aku first year dulu, bilik azie lah jadi mangsa.. rasa nak nangis je aku ketuk bilik dia. haha pernah sekali aku nangis teresak-esak dekat foodcourt, macam baby nak susu. selalu sangat aku nangis bila fail exam. sekarang cepat betul aku rasa nak tumpahkan air mata. kadang kadang aku tak fikirkan tentang apa apa sekalipun air mata jatuh macam air terjun. gila kan???

tapi jangan risau. aku akan tunjuk gagah pada sesiapa yang aku rasa aku patut jadi gagah. cuma kadang kadang aku jadi lembik jugak. kan aku dah kata, aku anak bongsu dan budak kampung. terlalu banyak rasanya kurang dari ada kan?? tapi Alhamdulillah, Allah kurangkan aku untuk sesuatu perkara tapi dia lebihkan aku untuk sesuatu perkara. macam tu jugak orang yang dekat luar sana, Dia lebihkan sesuatu perkara dan kurangkan sesuatu perkara. Dia Maha Adil.

jangan ditanya lah, sewaktu entri ni ditaip. bergelen2 keluar air mata. kan aku dah cakap, dia keluar tanpa sebab. ataupun terlalu banyak sebab, sampai tak tahu mana yang dia wakilkan. lama - lama aku dah boleh biasakan diri. bila rasa sebak, cepat - cepat aku diam. malas aku nak bercakap, nanti suara aku jadi lain. semua akan tahu.

oklah. aku dah patut berhenti menaip. sebelum semuanya terbongkar. chewahhh....

p/s: yang penting yakin. :)

p/s2: tak lama tak update blog. aku bukan sesiapa pun. :)

p/s3: sibuk ber~tumblr~ing.

p/s4: aku cuma nak ceritakan sesuatu, tanpa ada sebarang andaian yang dibuat oleh pendengar. sudi jadi pendengar??? :)

5 comments:

naughty by nature said...

saya sudi....hehehe

the girl next door.. said...

huhu. i always realize the sadness. but i juz dunno the best word to calm u. my bad. sorry :`(


p/s : dah terkenan org nye sindrom pms jugak kot? huhu

dodot said...

dayah : meh sini pinjam 24 jam?? blh?? heheh

bell: no no no cakap ckp macam tu. aku yang tak pandai nak susun ayat. :( ko dah jadi yang terbaik antara yang terbaik. :)


p/s: maybe laa. pms ni lagi teruk dari duduk guling2 atas katil seharian. huhuh

Anonymous said...

"p/s4: aku cuma nak ceritakan sesuatu, tanpa ada sebarang andaian yang dibuat oleh pendengar. sudi jadi pendengar??? :)"

tidak ke ayat tu sendiri dah ada andaian-nya? in fact, ada ke manusia yang betul2 bebas bila membuat persepsi? dan kalau ada, macam mana nak pastikan?

dodot said...

hai en/cik anon. :)

yup.. ayat tu sendiri aku dah membuat andaian tentang seseorang kan?? aku sendiri tak tahu wujud tak manusia macam ni. sebab tu aku bertanya,, :) dan aku sendiri tak pasti macamana nak pastikan.. hehe

p/s: sbb tu lah aku pendam tanpa cari pendengar. thanks.