Sunday, September 7, 2008

pengorbanan

sesuatu yang subjektif yang nak diungkaikan... terpulang pada individu nak mentafsir PENGORBANAN tu..
aku sendiri kabur tentang itu.. apa yang aku tahu, aku cepat terharu bila seseorang berkorban..
kejadian yang berlaku baru-baru ni, betul2 membuka mata hati aku.. menilai,mentafsir apa yang aku tahu...

kasihnya seorang akak pada adiknya yang terlantar sakit...
kasihnya ibu bersengkang mata...
hmm benar aku terharu..
pengorbanan itu aku tahu bukan sia-sia..
ada sesuatu yang dijanjikanNya diSana kelak..



saat ni aku teringat kan keluarga... pada mulanya kami merancang untuk gathering tapi terpaksa dibatalkan saat-saat akhir kerana satu kejadian yang menimpa..

terima kasih Long,kerana memahami.. tahu kamu bersusah mencari tarikh sesuai untuk kita berlapan adik beradik berkumpul... berbuka bersama-sama...tapi disebabkan adik kamu yang bongsu ini ada tanggungjawab lain.. semuanya dibatalkan... kamu cuma mampu berkata... doa banyak2....



puisi ini untuk kamu2 yang rela berkorban....


mata memandang sepi..
ada sesuatu yang patut kamu korbankan..
hati, rasa, malah harta yang ada..

sedikit itu bukan soalnya..
banyak pula bukan ukurannya...
hati kamu yang mampu dan tahu..

terima kasih untuk mereka2 yang kuat..
terima kasih kerana ada hati yang ikhlas...

5 comments:

Anonymous said...

nice post... touching..! pengorbanan kita x sama cam raya korban..

n a b i l a a t h i r a said...

pengorbanan seorang pengerusi blok..
pengorbanan seorang ketua..haihhh

nabil said...

pengorbanan ini sukar nak diungkap ngan kate2.. ia lebih kepade perbuatan.. tetapi suatu pengorbanan dilakukan bukan hanya untuk menunjukkan sesuatu malah pengorbanan ini merupakan suatu kesanggupan seseorang itu untuk memotretkan kasih sayangnyer kepade kita.. kerana kate2 tidak dapat menyingkap dan mematrikan kasih sayangnyer kepade kite.. dgn pengorbanan inilah kita dapat menilai kasih seseorang itu...apabila mereka sanggup berkorban bermakne orang yang dikorbankan itu merupakan orang yang penting dalam hidup mereka

Anonymous said...

yup... korban bukan untuk ditunjukkan...humm

Anonymous said...

tahniah my sis
u r strong enuf sbnrnye..
xpe..
same wif me..
gathering tym raye nnti plk ea..
jgn sedey2 taw..
smile till da end
k..?
=))