Monday, September 29, 2008

maafkan saya kawan...


saya sekarang dah jarang hubungi kawan2 lama..
mungkin ada yang anggap saya dah sombong..
tapi takde ape yang saya nak banggakan..
bukan apa.. saya cuma segan bila ada yang kata..
"amboi, dot sekarang.. mesti banyak cerita baru.. dah taknak share ngan aku ker?"

kawan... bukan saya taknak kongsi cerita.. cuma saya takde cerita baru...
dan cerita saya berbeza dan membosankan kamu kawan..
yelaa takkan saya nak cerita rutin harian saya pergi dan balik kelas...
sekali sekala menyibuk kan diri dengan aktiviti...
sedangkan cerita kamu tentang apa yang kamu buat lepas kerja...
shopping kat mana.. masalah bos kamu.. cerita sensasi kawan sekerja...
bukanker berbeza tu?
saya juga dah takde masalah cinta yang kusut,,
saya dah lupakan semuanya.. bila kamu tanya, saya cuma mampu senyum,,,
saya malu nak cerita,, sebab cinta saya dah hilang rasa,,
mungkin sama yang kamu semua pernah dengar..
mana mungkin saya akan terima panggilan kamu tengah2 malam lagi.. bila mana malam kamu berteman..
cerita cinta kita lagi la jauh bezanya.. kamu semua sudah tahu apa yang kamu mahu..siapa teman hidup kamu...berapa anak yang kamu mahu..
sedang saya masih lagi ke hulur ke hilir tanpa memikirkan apa2...
kawan saya betul2 minta maaf...
bukan taknak hubungi kamu semua,,,
bukan tak rindu pada semua yang kita pernah lalui..
hanya bila fikiran saya sudah tak waras,, saya akan lupa..
tapi kawan... saya lebih suka mendiam melihat kamu dari jauh...
saya takut bila jumpa saya akan banyak diam..

maaf kan saya kalau saya tak hantar kad raya.. dan pesanan ringkas sempena hari lahir kamu..
memang itu saya...satu hari nanti saya akan talifon... janji.. bila sampai waktunya...
maaf dari saya kawan lama kamu..

3 comments:

Anonymous said...

aku pun rindu kwan lama aku..

Asyraf Azizan said...

jgn la kamu jarang hubungi kawan2 baru lak

encik BANGLA said...

mcm monolog la...