Monday, September 1, 2008

hari ni hari pertama...

hari ini 1 ramadhan...
saya sedih sikit.. sebab saya rindu dengan keluarga saya,,,
tadi talifon ayah,, ingat nak berborak panjang cerita pasal puasa..
tapi lain jadinya...maafkan saya ayah... sedikit membuat rasa tercalar dekat hati...

kalau dulu pukul 4.50ptg ni saya dah sibuk jenguk2 dapur tengok mak nak masak apa..
tapi tahun demi tahun berubah,,, mak pun malas nak masak banyak lauk lagi..
bila anak2 takde kat rumah.. tahu mak penat...
bila hujung minggu rumah kita meriah semula..
ayah akan menjinjing kuih dari pasar ramadhan, air kegemaran ayah,, air tebu..

masa tu saya akan sibuk membuka juadah yang ada..
bila balik terawih, mak akan bising2 sebab makanan banyak tak habis lagi..
sambil2 tengok tv, satu persatu makanan habis...
sebab tu mak dan ayah taknak anak2 duduk jauh dari negeri kesayangan kita...

maaf sekali lagi mak ayah.. sebab saya tak balik hari pertama puasa..
saya mencari pengalaman dalam hidup..
hari pertama puasa saya sedih ini kan pulak kalau raya pertama saya tak sama2 dengan keluarga.. kita jumpa nanti..


p/s: long dah talifon tadi.. kita gathering berbuka minggu depan.. biarpun keluarga kita tak berbuka dihotel 5 bintang.. tapi hati kita semua senang... :)

p/s: ayah yang tunggu mak masak
mak sibuk nak buat kuih raya..

5 comments:

Anonymous said...

dot sedih gak aku baca..teringat kat parents aku...sejak aku stdy merantau da 5 tahun aku tak starting sahur n puasa gan family aku...huhuhuhu entah bila dapat puasa sama lg gan family..makan feveret time sahur first mak aku mesti buat sup telur special..da lama tak makan.. semalam ashur makan roti n air je..huhuhu sedih....:((

Asyraf Azizan said...

aku pun pernah berjauhan dengan family dulu.hhmmmm...

adyllbbs said...

kak dot..
ingat kite ckp pe tym sahur smlm..
jgn sedey2 kay..
=))
kami di sini..
sume same..
sume x balik..
sume jauh ngn family..
nex wik balik kan..
hargai tym ngn family tym tu kay..

Anonymous said...

nanti curilah masa balik kg.. sejam je perjalanan, tapi seribu makna bagi mereka yang tersayang..

p/s: baru dpt tgk wjah mak ayah dot

n a b i l a a t h i r a said...

tabah..itu saje yg boleh sy katekan..
cheer up sis~ =))

p/s - sy dah pulang ^__^ sahur on the road jum..hehe