Wednesday, May 20, 2009

kisah katak #2

tadi masa saya mandi, ada katak dalam bilik air...
memang rumah kampung macam tu...
banyak katak...

pagi2 lagi saya dah sumpah seranah katak tu...
saya nak mandi die pulak menyibuk,,,
kalau duduk diam je takpela, ini tidak melompat sana sini...
mahu sahaja ambik senapang dan tembak...

tapi dia cuma seekor katak,, tak berbaloi...

saya kira katak tu dia tak sedar diri..
dia melompat2 ke dinding,, berharap diri dia jadi katak pisang barangkali..
 
saya dah banyak kali menjerit setiap kali dia lompat..
gelinya tuhan saja tau,,,

dia ke pintu dan melompat..
tapi mana boleh keluar sbb saya dah kunci pintu kemas2...
dia lompat dan jatuh lagi...
saya dah tak menjerit, tapi kesian....

dengan kegeliannya yg masih menebal.. saya pejamkan mata.
dan datang dekat katak tu...
saya kemudiannya bukak kunci pintu bilik air...

katak tu melompat keluar,,,
saya langsung tak pandang katak tersebut...
 geli,,,,

saya tutup pintu....dan mandi...

p/s: katak buat aku lewat ke pejabat..


7 comments:

beLL~! said...

tym nak bukak pintu utk katak tu..pakai towel balik tak??hehe =PP

adslmh said...

katak dpt free show x heehehee

dodot said...

rahsia,,, hahah

encik BANGLA said...

lepas babi, katak plak...
dot, dot~

hamidah mubin said...

biasela.. hehhe

Fær.han/Unown F/Gyan said...

katak jelmaan tue =P

epul said...

dulu masa duk kg pun cmtu.. byk gile dan geli gler... tp skang katak tu yg pecut lari nmpak aku....