Saturday, October 10, 2009

ini kisah cinta.. dan bukannya kisah dongeng...


pagi2 buta ni aku bermimpi nak tulis kisah cinta...

sekarang mungkin ada orang yang sedang tersenyum...
sekarang mungkin ada orang yang sedang murung...
sekarang mungkin ada orang yang masih keliru...
sekarang mungkin ada orang yang masih ada rindu...
sekarang mungkin ada orang yang nyenyak bermimpi indah...

semua perkara diatas ada kaitan dengan cinta...
bagi aku, cinta sesuatu yang datang dari hati..
bukan perkara yang boleh dicanang2kan seluruh dunia..
hari ni kamu cinta, esok kamu keliru.. yee selalunya begitu...

cinta selalunya akan buat kita tersenyum sendiri.. malah buat air mata jatuh dengan laju..
cinta akan buat manusia lupa rutin harian.. duduk termenung berjam2 lamanya..
memandu kereta ke selatan,utara,timur,barat.. yee semata-mata sebab cinta...

cinta boleh bawa manusia terbang ke tempat yang mereka mahu...
tapi bukan semua orang boleh ikut.. dan boleh tahu,,,
dan bukan semua tempat itu indah... dan wangi...

nampaknya aku sudah terjaga,,, bukan bermimpi lagi....

p/s: AKU CINTA KAMU... susahkan???

p/s2: lagu yang best..

"Kawan... apa erti sayang
Jika hati tak senang
Kawan... apa erti kasih
Jika kau tersalah pilih

Kau... pandai bercerita
Surat panjang berjela
Kita tak pernah bersua
Aku tak suka berncinta

Apakah ertinya ini
Mengganggu akal dan hati
Lupakan saja, lupakan diriku
Kita di bangku sekolah lagi...

Hei! Jangan buang masa
Dengan berkhayal saja
Kawan lihat masa depan
Masih jauh di hadapan

Hei! Jangan main api
Nanti membakar diri
Ilmu harus kita cari
Kelak kita takkan rugi"

2 comments:

Anonymous said...

1st. Saya cinta kamu:-) Kamu kan nyawa saya. Hehe

dodot said...

nur: wow.. tapi saya tunggu org yg ucapkan depan mata.. heheh tp jangan risau kamu jiwa saya.. heheh