Monday, October 19, 2009

ayah...mubin




ayah

akibat taknak kecewa, macamana aku kecewa tak dapat menonton Talentime di panggung wayang.. aku dan Nabila sanggup meredah kegelapan malam ke Alamanda... kalau ikutkan aturan mesin.. aku dan nabila takkan dapat menonton malam tu... tapi manusia yang buat mesin tu... jadi akhirnya aku dan nabila berjaya membeli tiket pukul 9 malam.

Papadom buat aku rase mahu talifon ayah dan kata.. "Jom tgk wayang"

Gelak tawa dalam wayang tak usah cakap laa.... yang kecik, yang besar semua gelak sama... seolah ada tangan besar yang geletek semua orang... bila part sedih.. seolah mak semua orang datang dan suapkan nasi... diam seribu bahasa... kepada sesiapa yang belum menonton cerita tu.. pergila, sebab aku juga akan menonton kali kedua.. heheehe


p/s: setiap kali naik moto ke mana2... aku akan cakap dalam hati... " terima kasih ayah"....

"masa kita kecik.. kita orang paling manja dengan ayah...
bila kita dah masuk sekolah menengah..
jiwa kita memberontak..
ayah tanya, kita diam...
bila habis sekolah, masuk U...
kita nak cerita semuanya pada ayah..
ayah pulak yang diam....

bila kita kawin, kita akan cerita semuanya...
ayah dengar dan senyum..."

-Long-


6 comments:

She is aaN said...

SANGAT SUKE POST INI..TOUCH^^

hamidah mubin said...

hehehe tq... nnti pergi tgk tau...

tough lady :) said...

ok ok..tiap kali naik wrL5028..kena ckp trime kasih pakcik mubin =)

hamidah mubin said...

ces.. terima kasih konon.. no plat pun salah... haha

neway.. thanks sbb bwakkan wrl5208 aku kemana2 saja.. hahaha mid valley jom..

tough lady :) said...

hahaha..mulut sebut dah betul..manusia..sentiase buat silap..pls give me room to make mistake and gain experience since experience is the best teacher..haha

wohoo..ape brg mid..alang2 jauh bek kt g rasmikan meatball ikano..itu kt buat cubaan tym gap exam..hehe

dodot said...

bell: ok, meatball naik moto.. tu mmg cabaran.. prepare leklok wei...

haha pengalaman satu benda yang takleh dibayar... tapi boleh dikutip ditepi2 jalan.. haha