Tuesday, February 2, 2010

ini untuk kawan aku...

dah jadi macam rutin pulak.. lepas abis satu test, aku update blog.. terapi jiwa katanya.. bukan masa nak salahkan sesiapa pun. heh.

tadi aku talifon kawan aku, suaranye lain, terfikir2 aku kenapa laa agaknye... harap2 semua nya ok ye kawan.. mana boleh aku tahu die sedih. aku nak die kongsi bersama aku. macam yang aku selalu buat dulu.

masa diploma dulu, aku minat seorang mamat ni.. ye tak semena-mena aku dengan mamat ni isytiharkan hubungan kitaorang "its complicated".. ceh macam dalam status pulak.ku tak nampak mana complicatednye,, tapi manusia tu sendiri yang pandai2 buat andaian sendiri. bukannya cinta tu sepatutnya simple.

berbalik pada kisah kawan aku tadi. dia antara pendengar setia cerita-cerita sedih aku. dan kawan aku ni lah juga yang banyak tahu kisah aku dengan mamat ni. aku ingat lagi masa jalan-jalan aku nampak mamat ni berjalan dengan perempuan lain. aku tak fikir nak buat apa-apa,ape tah lagi nak lempang muka perempuan tu. tak kuasa aku bergaduh pasal lelaki.

apa yang terlintas masa tu, talifon kawan aku ni... sanggup cari public phone. cerita panjang lebar kisah sedih aku yang tak smpai 5 minit berlaku. sampai semua orang yang lalu panjang-pandang, jeling-jeling aku. sebab aku buat drama free. lepas aku letak talifon.. baru lega,,

ahh bukan tu saja.. banyak lagi kisah sedih aku yang dia simpan. kira macam dia ni diari kedua aku. masa dulu mana ada blog dan laptop ni. masa aku lari dari zaman kegelapan. cuma dia je yang tahu.. hohoho

bercerita pasal dia, buat aku emosi.. jadi sedih terkenang kisah mandi sungai, main pondok2 belakang rumah dia, zaman tangkap gambar pakai kamera kodak,dalam diari masa zaman pakai baju sekolah.. nama kawan aku ni yang paling banyak.. semuanya kata-kata penghargaan.. sebab dengar cerita..sweet je kan masa tu.. :)

rumah dia dengan rumah aku, masih lagi sama.. jarak tak sampai 50 langkah.. cuma yang berubah aku dan dia.. dia dah kahwin, dan aku mencari sesuatu yang dapat isi masa kosong aku, penyudahnya.. rumah yang jaraknya tak sampai 50 langkah tu, macam 500 km jauhnya. teknologi yang ada tak sama cara penyampaian cerita aku pada dia, buat aku rasa berdiam saja.. untuk kawan aku ni.. aku harap dia jangan sedih2.. aku harap dia masih lagi cari aku kalau ada cerita sedih yang dia pendam... moga teknologi tak akan jauhkan aku dengan dia..


ayong..:)

p/s: bukan aku sombong, malas nak kontek kawan-kawan.. cuma ada satu perasan malu berdepan mereka.. aku ni insan yang tak punya apa-apa.

p/s^2: sekarang bukan perkara mustahil, mahu bagitahu satu dunia yang kita rindu kawan kita...

p/s^3: peluk cium dari aku, pada kawan-kawan yang sudi dengar.... tuhan saja mampu balas di Sana nanti.. :)

p/s^4: mula risau dengan teater...

4 comments:

adyllbbs said...

pas test mmg best hapdate blog..hehe...
berkawan tak semestinye bersama..kan?
kwn aok msti bangga ngn aok..
saye juge..
terima kasih sis~
sis..? :))

hamidah mubin said...

heheh dila, jangan segan2 nak panggil aku adik.. hahah perasan. heheh

aok pun dah dpat penyakit ckp aok aok yee.. chomel sungguh.. hahah

nan said...

igt masa kat skolh dulu.nan used to hav such nice,swet n gud listener punya kwn.skrg,lost kontek..huhu.btw,aku juga worried psl teater ni,kak. smpai bole pulak aku dreamin yg k5 punya pfomance x jadik. alahai..hrp2 time ari kjadian lancar semuanya.. amin.

dodot said...

ish buang jauh2 mimpi tu yee nan.. hehehe