Wednesday, July 28, 2010

sekali lagi impian hidup tercapai, untuk masa ini.

Apa yang aku buat sekarang jauh meyimpang dari apa yang aku belajar masa selama 6 tahun 8 bulan. ish lama gila kan. yelah diploma 3 tahun + pra-diploma 8 bulan di kuantan. tapi aku bukanlah nak bercerita kisah sejarah pendidikan aku. entri kali ni aku nak bercerita pasal apa yang aku rasa sekarang, setelah 6 tahun 8 bulan aku belajar pasal komputer. dan aku mengakui aku bukanlah pakar dalam bidang komputer lagi. sebabnya?? aku rasa tak perlu aku nyatakan dekat sini. heh. setiap orang cara penerimaannya berlainan. Alhamdulillah, aku berjaya habiskan belajar dengan susah payah. heh biasa lah aku, suka guna jalan berliku.

tak lama lepas aku habis final exam dan masih berbaki menyiapkan tesis, keluarga aku ditimpa dugaan. ayah sakit. sebelum ni ayah amat aktif pergerakkannya, sekarang bila pergerakkannya terbatas, dat tak boleh nak bergerak macam dulu lagi. dari saat itu, aku tahu tanggungjawab meneruskan apa yang ayah dah usaha selama lebih sepuluh tahun jatuh pada aku. sebab semua adik beradik aku yang lain dah ada kerjaya masing-masing. tapi syukurlah bukan aku seorang sahaja yang tolong ayah, abang Teh aku sama-sama ada dengan aku. Abang Teh lebih kepada urusan teknikal dan perkara berkaitan pengurusan aku yang akan uruskan.

apa yang ayah usahakan bukanlah besar sangat pun. pendapatan sekadar cukup untuk menampung kami di kampung. tapi secara asasnya pengurusan kecil atau besar tetap sama. kena teliti setiap perkara. secara jujurnya, aku masih kabur tentang apa yang aku buat sekarang. dan aku masih dalam proses belajar mengenali dunia ayah aku sebelum ni. berada dalam golongan majoritinya lelaki yang memandang rendah kepada perempuan-perempuan yang ada di bidang ni. tapi apa gunanya semangat yang selalu aku tiup pada diri aku sendiri setiap kali kawan-kawan memanggil aku lelaki kan?? masa ni lah waktunya.

buat masa sekarang aku masih lagi belum boleh bertatih. macam bayi yang baru lahir. aku tengah seronok menjelajah dunia baru menggunakan mata aku. dan aku amat bertuah sebab keluarga aku sentiasa ada untuk aku. kepada kawan-kawan, tolong doakan aku berjaya dalam bidang ni. hip hip horrayyy....



p/s: tidak perlu fikir baju apa untuk ke pejabat. boleh shopping baju bundle untuk ke pejabat. hehe

p/s2 : TOMMI... ku merinduimu..

p/s3 : percaya dengan keajaiban. terima kasih UPM. love fifth

p/s4 : bila aku melalui waktu sukar nanti. aku akan baca semula entri ni. bukan ke inilah tujuan aku hidup dari dulu lagi. :) untuk mak dan ayah.

4 comments:

naughty by nature said...

kamu bukan lelaki..tp memiliki semangat lelaki..itu keistimewaan kamu..

dodot said...

huhuhuhu ish mane de, semangat perempuan la. kan aku ade anak patung warna pink?? hehehe

dayah pun same. hehe tempur!! katakan tidak pada mereka yang pandang rendah pada perempuan. hehe

Unknown said...

jgn tnya pape, nnti dot offline.. hehe..

jgn lupe link kan ke blog baru aku k.blog lama sudah ditutup

dodot said...

hehehhe ok epul. aku lum update lagi blog ni. heheh okies..