Sunday, July 18, 2010

my bestfriend wedding. :)

bila kau duduk dikalangan masyarakat kampung aku. kau perlu teliti setiap perkara walau pun yang remeh temeh. aku bagi contoh yang paling senang, perkahwinan. bila kau dah bersedia untuk membuat kenduri di kampung, kau kena bersedia dengan soalan-soalan yang amat membina. jangan terkejut kalau warna baju pengantin kau juga jadi persoalan berat. kenapa warna begitu dipilih. kenapa bajunya macam mahu pergi angkasa. aku kira masyarakat kampung aku sangat baik hati sebab sentiasa ambil berat. siapa yang akan jadi bakal teman hidup, jangan cakap lah macamana mereka teramat risau. kamu seperti disoal siasat mahu masuk polis lagaknya.

macam seperti update status di facebook. kau kena update setiap perkara, haih. macam yang mak aku selalu cakap, kita ada saudara mara. kena jaga hati. tak boleh buat diam sahaja. haih. aku kira, kawan aku, wana sangat berani bila hanya mengumumkan berita pertunangannya di facebook dengan menukar status in a relationship kepada enggaged. tiada majlis melibatkan orang ramai. tiada soalan-soalan mencabar minda. coolkan?

aku tak rasa mereka akan faham, kalau aku buat konsep perkahwinan ala-ala urban. jika ada play dimainkan dimajlis perkahwinan aku. macam yang aku buat masa kawin senior aku dulu. tapi nasib baik lah aku cuma memilih konsep tradisional. dan mungkin akan memakai baju kahwin mak aku dulu. kebaya songket yang masih elok. belum kira lagi dengan gambar pengantin aku nanti. mesti puas aku nak menjawab, kenapa gambar pengantin lebih banyak nampak kaki dari nampak muka pengantin. kenapa gambar pengantin senget. :)

entri ini bukanlah apa-apa pun. cuma mood kawan baik aku akan kahwin. kepada mereka yang risau melihat aku. mari sini aku khabarkan sesuatu. seseorang yang akan bersama aku sampai mati nanti belum hadir pada waktu yang tepat. jangan dikata aku terlalu memilih, pernah kau melihat pasangan aku sebelum ini. tidak ada seorang pun seperti Qie. jadi bagi aku bukan itu yang aku cari.,mungkin mereka datang bukan pada waktu yang tepat. untuk pengetahuan semua, masih banyak lagi yang perlu aku belajar. aku masih tak mampu mebuat kuih koci macamana yang wana buat bila tunangnya datang untuk betulkan lampu dirumah dia. aku masih lagi tak pandai berbual dengan orang yang baru aku kenal. jadi macamana aku mahu rapat dengan keluarga dari sebelah lelaki?? heh. aku masih lagi dibebel akibat suka tidur lambat dan terlupa jemur kain esoknya itu kau fikir boleh manjadi suri seseorang? aku tak fikir begitu........

akhir kata dari seseorang dan aku mengakuinya..
"Cinta itu adalah apabila kita dapat MENIKMATI KESUYIAN bersama kekasih"

p/s : aku sentiasa mendoakan kebahagiaan kawan-kawan aku. dan aku amat bertuah.

p/s2 : tunggu satu masa, aku akan bagi kad wangi warna pink mungkin. hehe :)

p/s3 : kalau kau risau. aku lagi risau, tapi aku percaya dengan janji Dia tentang hidup aku yang semua orang tak tahu termasuk aku.

p/s4 : chill & enjoy :)

3 comments:

Unknown said...

hye.. here is my new blog~
senang2 dtg lah menyinggah ek~

hamidah mubin said...

heheh ok epul. aku dah bace. tapi nak smpat komen. hehe :)

tough lady :) said...

impian macam macam.mulakan langkah pertama cepat. hahahah.

all the best in realtiy world. fuhhhhhhhhhh.
boleh ke mulekan kehidupan di reality world dgn tangisan dgn harapan akan berakhir dgn kegembiraan. mcm kata2 hikmah yg tpikal kt dgr..hoho