Thursday, September 2, 2010

aku tipu, sorry.

aku asyik cakap, "eh umur aku dah 26 la, aku tau la pasal hati manusia ni". sebenarnya aku tipu. aku sendiri sebenarnya tak tahu menahu langsung pasal pasal hati manusia. dan pasal hati sendiri pun aku tak tahu. aku sendiri tak tahu, lepas perbualan talifon.. kita gelak ketawa. tapi lepas tu mane pergi semua tu. maksud aku gelak ketawa tadi. ataupun kita nangis sedu - sedu tapi esoknya kita tidur. mane perginya sedu sedu tu. melainkan bantal kita jadi basah.

macam tu jugak dengan cinta, mana pergi bila seseorang ungkapkan kata cinta pada seseorang. simpan kemas dalam hati.. sambil tersenyum atau terjumpa orang lain dan langsung terlupa. yup semua tu jadi persoalan. sama jugak bila kita kata kita benci, esoknya mungkin kita masih membenci.. tapi apa yang jadi lepas tu. maksud aku rasa tu. faham tak??

bagi aku bukan persoalan cinta saja. tapi persoalan tentang semua perlakuan. yang zahir mungkin jelas kita nampak. tapi yang batinnye?? tiada siapa yang tahu kan? aku rasa aku paling bijak menyimpan rahsia batin. yang ni tepat sekali. heh.

aku terinspirasi dari lagu puisi kakdek, tajuknye "siapakah yang engkau cari" aku akan letak video dibawah nanti. persoalan - persoalan yang ada dekat dalam tu, satu pun aku tak punya jawapan.. gila kan?? aku harap aku punya waktu cari semua jawapan. :)


p/s: kakdek mohon izin letak dekat sini ye.. sangat touching la. :)

p/s2: kredit untuk fazleena a.k.a kakdek beliau sangat berbakat dan pejuang berani mati aku kira. *idola*

2 comments:

fazleena said...

thanks for sharing this yang. :)

*masa saya tulis ni, saya mcm nak tulis utk org lain atau society, tapi sebenarnya ia rasanya mmg nasihat plg bagus utk diri sendiri. hehe

bell said...

woh tipu tipu..hahahha.
banyak makan garam ea. hahahaha.
hurrrrmmmmmmmmmmmmmmm. gagagagagaga...mungkin tunggu umur 26 tahun..hahahaha. yg penting kakdek mantapppppp :))