Wednesday, October 12, 2011

seharian sakit perut. masa tulis entri ni pun perut still rasa sebu.. dah tak larat..semua ni gara gara kerang rebus. :( pagi tadi langsung tak boleh berenggang dengan toilet. gagahkan jugak pergi melawat tok aok yang baru je meninggal. aku tahu keluarga aok dah bersedia untuk semua ni, sebab tok aok dah lama sangat sakit. cuma tok aok pergi tak sempat nak kenduri akak kawen hujung minggu ni. setiap perkara ada hikmahkan? perangai aok macam pelik sikit. tapi malas nak fikir. terkedu muka aok tadi masa mak aku tanya,, "betulke makwe?" aku pun tak sangka. betullah orang kata mak memang boleh baca hati.

dalam sakit sakit perut, macam - macam masalah datang.. email yang sepatutnya ambik masa tak sampai 5 minit nak dihantar tapi asyik failed saje. nak melayan karenah pekerja yang manja terlebih. demand tahap melampau. kadang terfikir taknak uruskan semua ni. sebab macam semua beban atas kepala. maaflah emosi aku seminggu ni lain macam sikit. pms mungkin. tapi bila fikir semula mungkin aku tak betah kat dunia luar. maksud aku dunia teknologi luar. teringat dr Aida (fasilitator finishing school) kata dia. "kita mesti tahu tahap kemampuan kita" . kata tu asyik bermain dalam kepala otak aku. kemampuan diri aku tahap mana. :(

dan bila kata2 tu repeat dalam kepala setiap hari, aku bersyukur. tuhan memang tahu mana yang terbaik. cuma kadang kadang aku letih menjadi kuat.

No comments: