Friday, October 31, 2008

warkah berkaler..


babe,
dalam banyak kaler hidup aku,,
kamulah yang warnakan paling banyak sekali..
mula2 kenal kamu kalerkan dengan warna pink.. kelakar..
kamu buat pipi aku pun bertukar jadi pink...dan semuanya sempurna dan cantik mungkin bagi aku lebih cantik dari pelangi.. ini mungkin sebab aku suka imaginasi=berangan..
lepas tu kamu conteng sesuka hati kamu.. kamu calitkan warna hitam.. kelabu,, kadang warna kuning..merah....oren..biru laut kadang2.. sebab lembut sangat bagi kamu.. pernah jugak kamu campurkan semua kaler ni jadi satu kaler.. dah takde name untuk kaler tu... indah mungkin..
satu hari yang mendung, tiba2 kamu kata.. kamu dah tak nak jadi pengecat aku lagi.. kamu jumpa tempat untuk kamu jadi pengecat yang lebih baik.. aku cuma :), itukan hidup kamu,, kamu berhak...
lepas tu aku dah padamkan semua kaler2 yang kamu conteng tu.. termasuk warna pink tu..
aku kan tak suka pink... aku padam guna air jer..tapi terpaksa padam tiap2 malam guna air.. susah nak hilang kaler2 tu.. kamu guna dulux ekkk???
tapikan aku tak perasan aku padam sekali dengan kaler2 yang mereka selain kamu kalerkan..
dah hidup aku jadi putih.. kosong... aku terpaksa cari pengecat yang boleh kalerkan dengan cantik dan sempurna... tapi sayang yang datang bukan nya boleh tolong kalerkan.. tapi tumpah kan semua kaler hitam pada aku.. tapi senang jer... aku buang semua warna hitam tu..
aku kembali semua dengan kaler putih...kosong..nampak sempurna dan cantik.. tapi kosong...

rupa-rupanya, kamu sekali lagi minta untuk jadi pengecat kaler, aku tak mampu nak tolak babe.. kamu pernah warnakan dengan cantik dan sempurna..aku mahukan kaler seperti dulu.. walaupun kamu dah tak sehebat dulu tapi aku tahu kamu mampu...
aku tunggu.. tapi yang ada sekarang kamu kalerkan dengan kaler hitam... tapi takper babe.. aku buat andaian.. kamu kalerkan dengan warna hitam dulu.. lepas ni kamu mungkin guna warna lain untuk cantikkannya.. aku harap aku mampu sabar...

love u...

6 comments:

n a b i l a a t h i r a said...

sy nak lukis gmbr pelangi boleh =))

Anonymous said...

nice entry... :-)
p/s: bleh wat short film ni

Anonymous said...

to bell: ko nak lukis gbr pelangi pada saper?

to epul: nnti aku wat skrip ekk,,,

n a b i l a a t h i r a said...

ahah..dkt dlm kertas lukisan kak dott r..kat sape lg..hehe =))

encik BANGLA said...

sekurang-kurangnye hidup ko masih ade pengecat kaler dot,wlwpon kaler tu itam...tp,kaler putih dan hitam saja sudah terlebih cukup untuk menyimbolkan betapa malap gemilangnya hari-hari kehidupan kite ini, kite masih hidup tanpe kaler2 yg ceria...

Asyraf Azizan said...

baguskan guna warna berbentuk cecair. kalo campur warna ape pun, still ada warna lagi. tapi kalo guna cahaya bewarna, kalo campur2 nnti xnmpk dah warna tu.hmmm