Monday, November 29, 2010

cerKas..

22-24.11.2010Justify Full

kursus basic broadband di Marang Terengganu.. kursus berjalan dengan lancar.. tidur bermalam dekat hostel kolej Telekom dekat situ. bawak diri sebagai peserta tunggal perempuan. semuanya lelaki. tahniah hamidah. mujur ada sepupu merangkap pekerja ayah yang banyak membantu. pukul 5 kursus dah habis, tapi dalam keadaan sorang2 dan tanpa ada kereta bersama. terpaksa lupakan hasrat nak ronda bandar Kuala Terengganu. tapi masih lagi keluar di malam hari mencari sesuap nasi. Terima Kasih pada kawan sepupu yang baik hati. 3 malam berturut makan free... makan ikan bakar yang awesome. makan nasi goreng ayam blackpapper yang sumpah sedap gile. fuhh jejaka terengganu memang baik baik belaka. terima kasih pada rakan sekursus yang sekali sekala belanja sarapan dan tengahari. :)

ujian kursus praktikal sangat mendebarkan. ujian Teorinya pun sangat membunuh,, fuh fuh.. main taram je jawapan. diberi masa 10 minit ready sebelum ujian praktikal. buat aku keluar masuk toilet. takut gile. nasib baik lelaki lelaki macho membantu. :) keputusan masih belum dapat. moga moga lulus. kalau tak duit lebur macam tu je.. balik dari terengganu naik bas,, fuh dah lama tak naik bas lama macam tu. 7 jam dalam bas memang buat kematu bontot. kebas semua deria, hehe. sorry Dila tak sempat nak jumpa. perancangannya kalau balik naik kereta nak singgah ke kuala abang, next time ye bebeh...

26-27.11.2010

hari besar untuk muji.. opss abang muji,, tinggal aku sorang lagi yang single mingle. 7 anak ayah dah selamat.. kenduri sebelah perempuan dekat felda palong. negeri sembilan. perghh jauh kan??? first time dapat akak ipar jauh... :) selamat datang my akak ipar ke keluarga haji mubin. hehehe.. kenduri belah perempuan bagi aku, agak besar jugak la.. sebab ade perarakan malam besar tu dan jugak percikan bunga api. wooo.. aku tak pernah tengok kenduri kahwin ade bunga api. jakun jap. nasib baik takde tukar baju. rimas nak tunggu kalau tukar tukar baju. majlis yang simple kan lagi bagus, :) tapi terpulang.

on the way nak ke palong, aku di amanahkan bawak kek. aku dengan akak aku dah bising, kenapa beli kek awal2. menyusahkan nak bawak nak jaga. beli dekat dengan rumah pengantin perempuan kan senang. tapi rupanya kek tu pemberian penduduk kampung Simpang Pelangai yang buat bisnes kek. die bagi free je kat abang aku selaku penyelia dia. :) kisah kek belum habis lagi, nak dijadikan cerita.. aku yang penuh sopan santun rupanya bawak masalah pada aku. huh. AKU TERDUDUK DEKAT ATAS KEK!!! tahniah untuk aku. bengang gila aku rasa time tu, ntah macamana bontot aku landing atas kek tu. mungkin jugak rezeki kitaorg nak makan kek 3 kilo tu. sebab bukan ade kerosakan besar pun. sikit je.. tapi tak molek laa nak dijadikan hantarankan?? sorry makcik kek. :P

jadi kesudahannya, kitaorang terpaksa la beli kek lain. :) hari kenduri semuanya ok.. Alhamdulillah. sebak jugak nak tinggalkan muji dekat rumah orang lain, macam tak caya je dia dah ada keluarga baru. tapi itulah kehidupankan??

oklah sekian dulu CERita ringKAS dari aku. jumpa lagi lain kali. love.

2 comments:

adyllbbs said...

haihh~ syg je kan dekat2 pon x leh jumpe~ org pun tak free plak tym tu.. tapi takpe la..

wah jejaka terengganu baik hati? HAHA

mcm mane laa bley terduduk atas kek tu~ xD

nazirahhhh said...

hahahahaha ko duduk atas kek nape? heheheheheeeeee