Sunday, November 7, 2010

hutang yang tertangguh. :)


Selama tiga tahun aku belajar dekat UPM, aku akui berapa kali sangat aku balik rumah. malah cuti semester yang sepatutnya dihabiskan bersama keluarga, aku habiskan masa tu dengan aktiviti kolej. pernah sekali aku tak dapat join family day keluarga aku yang dibuat tiap tiap tahun. yup dan jawapannya adalah disebabkan kolej tercinta. hehe.

aku tak salahkan sesiapa, aku yang pilih jalan tu. konon konon nak cungkil bakat kepemimpinan la. heh. tak tahu la setakat mana memimpinnye. yelah, nak tahu jugak macamana kerja berpasukan. takdelah duduk bilik. stadi. kelas. stadi. kelas. tidur kan?

tak tahu macamana nak cakap pengalaman tu semua. priceless.

sekarang adalah masa untuk bayar balik semua masa tu. aku ingat lagi, akibat dah lama tak balik. dan akibat tertekan dengan FYP. aku nangis sambil peluk tiang dekat kolej, sambil cakap.. "aku nak balik" ohh tidak... memalukan sungguh. dan sekarang tiada alasan lagi untuk aku nangis sambil peluk tiang lagi. hehe

dengan masa 24/7 aku di rumah, aku harap dapat bayar semula masa - masa yang aku terlepas. anak saudara aku pun takkan bising lagi nak jumpa makcik dia. aku percaya aku takkan terlepas mana mana moment dalam keluarga aku lagi. dan setiap hujung minggu aku anggap adalah hari keluarga. yup, setiap hujung minggu rumah akan riuh. setiap hujung minggu. :)

kenduri kahwin abang aku tak lama lagi. yup teruja dengan kenduri ni, dah lama rumah aku tak buat kenduri kahwin. kali ni dengan ahli keluarga bertambah, mungkin akan lebih seronok. dan aku juga kena bersedia dengan soalan dari mereka mereka yang sangat mengambil berat. heh. bukan sekali dua mereka tersilap, ingatkan aku yang mahu bernikah. jangan risau keluarga aku belum ada yang melangkah bendul.

november dah datang, lepas tu disember datang sekali dengan pakej musim orang malas keluar dari selimut. sedap lena diult musim tengkujuh. bulan disember aku masih lagi sama cuma yang lain umur je lah. aku harap semuanya akan baik baik sahaja. secara jujurnya aku tak mempunyai apa apa rancangan untuk melangkah tahun hadapan. aku lebih suka begitui yupp aku sangat takut kecewa dengan perancangan yang gagal. :)




yang terakhir nak buat pesanan khas tuk NABILA ATHIRA. TAHNIAH TAHNIAH TAHNIAH TAHNIAH. aku tahu tak cukup sekadar ucapan tahniahkan?. sebenarnya masa dapat mesej dari ko tadi. aku rasa macam nak beli tiket pegi kolumpo pastu jerit depan ko. "WOW, BEST GILE. TAHNIAH WEI" pastu kite pegi celebrate dekat secret recipe. kira macam reward tuk diri sendiri la. macam yang kita suka buat dulu. tapi sekarang ko bayangkan jelah ek. hehe ok lah, bell.. aku tau ko akan jadi pekerja contoh untuk semua orang. aku tahu ko boleh bawak diri dengan baiknya dekat sana. jangan malu kucing nak tanya pada senior kalau tak tahu apa apa pasal kerja. kalau ade balak hensem jangan lupe aku tau. hehe ok last sekali. kalau tension pasal kerja, "I'M HERE!!" :) best of luck beb. last sekali simpan sikit duit gaji belanje aku. hehe love.

2 comments:

bell said...

wuwuwuuw. tgh bace blog tibe2 laptop padam. errrrrrrrrrr. huuuuuuu. skrg spjg mase duk rumah kan. rase mcm karma je kena byr balek mase dlu2. hahahaa. ape2 pon. ur part mst ade. dtg cni dlu baru kt cite. heehhehe.

p/s - berdebar sbb nnt mst tak tau nk buat muke camne. dayem tul. malu tu yg plg utame.

dodot said...

ceh ceh tggu aku datang sane.. mimpi laa dulu. hahahha


wat muke paling comel. ahaha kalo pejabat tu ade kucing. wat tenang dulu. kalo org tau ko takut kucing. nnti kena buli. heheh ingat nak keje lame.. hahaha