Saturday, June 25, 2011

mari mula menulis pengalaman pertama untuk kerja... yeahh.... hari ni pagi pagi dapat mesej apa barang yang nak kena order. aku langsung tak dapat gambaran macam mana. tapi entah dari mana datangnya passion nak settlekan semuanya hari ni aku pun tak tahu. ayah macam tak yakin dengan aku. tapi cam biasalah lepas aku yakinkan dia. dengan nada yang agak tak berapa sedap didengar, ayah suruh aku ikut suka.. dengan semangat waja. aku pergi kedai hardware.. tulis list barang lepas tu bagi pada tokei kedai apa yang kita nak. simple kan? hehee itu baru part mudah.. masuk part kritikal... bila aku kena buat keputusan jenis mana yang nak. atau jenis apa yang akan digunakan. sesuai dengan bajet dan kehendak. chewahh... tapi series aku cuak bila tokei tu keluarkan buku katalog tiang2 roman. sebenarnya aku pun x tahu langsung. nasib baik tokei kedai tu baik. dia terangkan pro n kontra. keputusan kena buat on the spot. memang kritikal thinking. kalau ikut aku, tak kisah laa mane2. tapi bila fikir kehendak, boleh buat pusing. aku sebenarnya takut order salah barang.

p/s : tengah tulis entri ni, lepas tu tertidooooo x sempat habiskan atau publish.. erk dah hilang apa yang nak ditulis. nanti aku sambungla.. ;)

2 comments:

dtg&pergi said...

alaa bukan makanan ko ke, bende2 yg kene buat keputusan ni?

slalu tau ko bleh buat. :D

dodot said...

hi dtg dan pergi..
heheheh makanan aku selalu kfc. hehehe tapi ni bukan buat event weh..hehe takleh main2 weh..

tq, :)