Monday, June 27, 2011

Walaupun dah setahun aku duduk rumah. maksud aku duduk yang tetap, tak berhijrah kemana-mana. aku tak pernah uruskan hal bil rumah. tak kisah bil apa sekalipun. ada lah sekali dua aku pergi bayar, tapi tak pernah nak ambik kira nilai dia. ayah selalu membebel bila bil naik. biasanya aku layankan ayah bebel ataupun aku diam je. aku tahu kawan kawan yang sama umur dengan aku dah pakar bab uruskan hal rumah, bil letrik,air,belanja anak anak, sedang aku terkial kial tengok bil. mana tarikhnya pun aku tak tahu. tapi itu tak boleh dipersoal, saat mereka tidur malam berpelukan dengan suami, aku sibuk menggigit pen di tengah malam. jadi jangan disebabkan aku tak tahu melihat bil aku dipersoal seperti aku tak tahu memberi salam.

tapi hari ni aku kira semua bil yang ada dekat rumah. air,letrik,internet dsb... barulah terbukak mata. rasa bersalah pulak bila ingat semula belanja masa belajar. sangat berlebihan untuk makan. tapi aku tahu ayah faham kos makan dekat bandar. :) duit mengalir laju macam lajunya arus letrik. kalau dulu keluar bilik, tangan memang malas nak tutup suis. lepas ni aku kena rajin untuk semua tu. yeahhhh demi masa depan yang lebih cerah. terfikir jugak nak beli signboard yang tulis "jimatkan tenaga elektrik". agak2 kalau aku beli tu adik beradik aku yang lain cakap aku gila kuasa tak? hehehehe

tujuan aku menulis ni, bukanlah nak cakap.. "aku pergi bayar bil hari ni dan aku tunggu lama dekat pejabat pos and bla bla bla..." no! aku cuma nak berkongsi apa yang aku belajar. hei tengok bil pun kira pelajaran ok. nak cakap yang susahnya ayah cari duit nak bayar semua bil. susahnya nak buat kira kira untuk belanja rumah tapi aku boleh belajar sebelum aku buat kira kira untuk rumah sendirikan nanti?. :)


p/s1 : esok ke kuantan lagi. :P

p/s2 : thanks bell.. untuk kata2 menusuk jiwa tu. ko,nazi n dila sentiasa ada untuk aku. aku tahu tu. hehehe thanks BBS. ohh yee dah 2 malam mimpi pergi rumah nazi. kalau malam ni mimpi jugak. betul2 rinndduuuuuuuuuuuuuu tuuu.. :)




No comments: