Thursday, January 13, 2011

cerita sedih dan gembira...

Beliau call dan cakap, " hei, aku otw balik ni. esok kita jumpa". oh gembira tak terkata. dah macam rasa lepas SPM. gila bayang sorang2. aku pun dah plan baik baik, aku cek planner, takde keje yang kena aku keluar,cuma dekat rumah je. yes!! aku tengok ayah pun tidur je lepas subuh. jadi aku tahu, dia takkan ajak aku pergi mana- mana. Ayah memang macam tu lepas tak berapa sihat ni. dia lebih banyak habiskan masa berehat dalam bilik tidur.

11 pagi, cek hanpon.. dapat mesej kata ada meeting pukul 2.30 petang. aku ingatkan hari esok atau lusa. baca sekali lagi.. ohh tidak meeting tu hari ini!!!! sedih yaa amat. bincang2 dengan ayah, bodek ayah malas pergi. sebab meeting tu di Kuantan. ok done. ayah kata tak payah pergi. rancangan nampaknye berjalan lancar.

1.20 petang. dapat call dari Puan Liza, dia tanya pasal meeting, dengan yakin jawab tak pergi. ughh sekali lagi berita sedih.. meeting tu sebenarnya di Temerloh, mesej yang aku dapat tak sampai habis rupanya. maknanya memang sempat sangat aku pergi dan wajib pergi. dengan rasa yang malas. bersiap dan pergi. Bertambah kecewa bila bertembung dengan beliau . aku dah rasa macam cerita korea dah time tu. aku sempat angkat tangan tapi tak cakap apa.- apa beliau tercengang tengok aku dalam kereta. semua cerita keluar time tu, hindustan, korea, melayu, tamil, mandarin.

dengan rasa sayu, aku pun teruskan jelah drive ke Temerloh, dan beliau balik rumah dan tidur.

mesej di kala maghrib "aku dah otw balik sana"..

GOODBYE.

p/s: sebenarnya aku tak sedih sangat tak jumpa dia, tapi aku sedih sebab aku dah calarkan kereta ayah tadi, time nak paking dekat TM.. huhu sampai rumah tadi aku terus paking kereta dalam garage, ayah tak sempat tengok lagi. masa entri blog ni ditaip, ayah still lagi tak tahu. aku rasa lepas subuh esok aku terus nak bawak pergi bengkel. kasi polish. huhu grrr ketar lutut. rasa ni lagi KECEWA dan SEDIH daripada tak dapat jumpa beliau.

gulp telan air liur. takut ayah lagi awal esok daripada aku. so gtg. bye dodot. :(

2 comments:

nz said...

cerita korea? aku tetiba terbayang moment2 tu. takpe, masih byk mase lagi :)

dodot said...

hahaha sedih tau. nampak die dari dalam kete je. hehehe