Tuesday, January 18, 2011

malu.

entri pendek untuk hari ini.

dah jumpa kedai yang sama dengan kedai feveret dekat serdang. maksud aku sama, adalah citarasa lauk pauk dekat kedai tu sama dengan citarasa bila aku tengok lauk pauk dekat kedai feveret tu. ayam madu dia terbaik!.


masa aku dekat gerai makan tadi. ada seorang mamat hensem tengah baca suratkhabar. dan ade beberapa orang tengah makan jugak. aku dengan rasa tak sabar nak makan ayam madu dia, pergi basuh tangan,,, dan di atas meja mamat hensem tu, ade suratkhabar kecik dalam utusan tu. alaa yang hiburan punya tu. berita pasal Qie. aku pun apa lagi.. terus ambik suratkhabar tu. dah tak tanya dah mamat ensem tu. dia nak bace lagi atau tak.

sambil makan ayam madu, aku jeling pada suratkhabar tu. nak makan puas puas dulu. sebab ayam madu dia memang terbaik. tapi dalam masa yang sama tak sabar nak tahu berita pasal Qie. setengah jam berlalu. mamat ensem tu masih kusyuk membaca.....

tiba-tiba.. dia bangun, dan berjalan ke arah aku. aku dah dapat agak dah.. demss malu..

sepertinya yang aku jangka. suratkhabar yang aku SELAMBA BADAK ambik atas meja dia adalah... Suratkhabar dia. hak milik dia. dan bukan hak milik gerai tu. erk... malu lagi... dia datang dan cakap.. "dah habis baca??".. aku cuma mampu cakap "Dah".. sambil malu - malu bagi semula suratkhabar. :P

mana aku tahu.. selalunya kat gerai makan macam tu, ada suratkhabar free.. kira macam bacaan free untuk orang kampung. hehe kat kampung aku siap boleh pinjam bawak balik lagi... lepas ni memang aku fobia dengan suratkhabar free yang ada atas meja dekat gerai makan. aku taknak pisang berbuah banyak kali.

p/s: kepada mamat ensem baju warne putih. "sorry" hehehe :)

2 comments:

beLL said...

woot woot. bukan byk ke kedai feveret kt semalaysia. mcd kfc secret recipe. hehehe
ehem ehem. nk kenal mamat baju putih blh? nk pinjam surat khabar. hahaha

adyllbbs said...

hahahaha adeii la.. skill baru ni~ heheh. takpe kadot. janji kompidem~