Thursday, January 6, 2011

think to much!

"Thinking too much wastes your entire life. Just stop, close your eyes, and follow your heart. I guarantee you it knows the way"-naziquote.com


aku : ita, ape ko cakap sebelum ko cakap pasal ni tadi??

ita : *blurrr*

aku : aku rasa kan,, aku dah pekak la.. aku banyak tak dengar apa orang cakap.

wana : ko bukan pekak, cuma ko tak bagi perhatian!! *nada series*

aku : *pandang tepat pada dia dan jerit* yeee.. tepat sekali.


*lepas aku jerit pada wana.aku dah dapat jawapan, tak mungkin aku pekak, erk aku korek telinga selalu. jadi kesimpulannya adalah aku kurang bagi perhatian. Nak kata kerja melambak tak jugak. aku masih lagi bekerja santai. aku gunakan 24 jam sepenuhnya. kalau malas buat kerja hari siang, aku gunakan masa malam aku.

bila aku fikir semula, baru aku teringat. masa aku tengok tv pun. aku akan menerawang jauh. sampai kadang - kadang aku terlupa macamana cerita tu padahal dari awal aku dah tengok. kalau aku tukar siaran masa iklan, mesti aku lupa aku tengok tv apa sebelum aku tukar tadi? hmm ni pun boleh dikira tak fokus ke ek??

aku tak tau la, ni kes parah atau tak. selalu sangat aku duduk buat kerja dekat ruang pejabat lepas tu aku pergi bilik aku yang terletak dekat dapur. dan masuk bilik lepas tu aku akan cakap "eh aku nak buat apa ek masuk bilik ni??" lepas seminit dua berputar putar dalam bilik. baru aku ingat nak buat apa. chit memang memenatkan.

ada seorang junior cakap pada aku, masa aku camping dengan dia, katanya aku ada penyakit "lupa sekejap". hehe aku tak tahu ada tak penyakit tu wujud. dia cakap macam tu sebab tak sampai 5 minit aku letak torchlight contohnya, aku dah lupa mana aku letak. *

aku harap perkara ni bukan perkara series. mungkin aku akan lebih fokus!! yeah!

p/s : aku dah tak kisah untuk itu. jadi atau tak. kalau jadi mesti jalannya terang. :)

3 comments:

acanmunie said...

sama lah kak miedot, munie pun macam pekak sikit lately ni, tapi bukan pasal tak focus tau, cuma salah dengar. orang cakap pergi jogging, munie dengar pergi joget. haishhh.

naughty by nature said...

ogh pon selalu salah dgr...org suruh g stadi,ogh dgr cm g tido...sebb tu asek tido je...cett...masalah besau ney....

dodot said...

munie : lawak kan? member siap nak pg jog kita plak siap nak berjoget. hehehe harap2 penyakit ni tak merebak. kalau tak? masak laa.. heheh

dayah : ahh alasan nak tidur kan?? hahah