Sunday, July 31, 2011

ramadhan datang lagi.. :)

Alhamdulillah..
dipanjang umur untuk bertemu lagi..

bila tengok status kawan2 di facebook, majoriti rindu kenangan buka puase masa belajar. padahal masa belajar dulu, masuk je bulan puasa mesti nak balik rumah je. itu lah manusia, akan rindu perkara yang sudah lepas. Alhamdulillah, sedar tak sedar dah tahun kedua aku berpuasa dekat rumah. tak payah pening nak berbuka apa. tak payah pening nak sahur apa. dan takkan ada lagi test di waktu bulan puase. hehe.. tapi ujian sebenar dunia realiti kali ni lagi besar.. tapi aku percaya Allah turunkan ujian setimpal dengan kekuatan seseorang. jadi aku bersyukur. :)

sebelum2 ni, aku cuma jadi pembeli setia dekat bazar ramadhan.. tapi kali ni mencuba nasib jadi peniaga bazar. mudah-mudahan ada rezeki untuk aku. :). orang kata bulan puasa bulan keuntungan orang berniaga. aku harap betul lah apa yang orang kata tu. :P





No comments: