Tuesday, July 5, 2011

dah masuk tengahari, tapi semacam je lemauuuunyeee... macam penat semalam tak habis lagi. entah apa yang penat semalam aku pun tak tahu. betullah orang kata duduk menunggu lagi penat dari kita berjalan kesana sini. semalam pengalaman pertama aku pergi servis kereta sorang2. sebelum ni macam biasa.. aku teman ayah je.. mulanya semuanya lancar dan cepat sebab aku dah buat temujanji dulu.. tapi bila pekerja tu test kereta, ada masalah dengan brek. masa tu aku dah ready nak balik. nasib baik pekerja tu baik hati bagitahu detail apa yang problemnya. memang bahaya kalau aku tak betulkan dan terus bawak kereta. lama jugak dia nak betulkan sampaikan kena panggil supervisor dia sebab tak dapat nak cari punca masalah brek tu. nasib baik muka supervisor dia hensem tak laa aku hangin sangat nak menunggu. :)

hari ni macam semua cas cas positif aku hilang. entah menyorok dekat mana. bukak laptop tak sampai 2 minit terus buat perkara laghoooooooooooo... kerja sikit je sentuh.. padahal dah menimbun nimbun. mungkin sebab aku belum mandi pagi, so cas cas negatif melekat dekat badan sama macam peluh melekat. heh. tak boleh pakai punya teori. puasa ganti berjalan dengan lancar... akibat cas cas negatif yang melekat dalam badan nyaris nyaris nak pegi pekena ayam madu terbaik. tapi sayang dah tengahari.. alang2 taknak puasa biar dari subuh tadi. :)

rumah aku dah ada buah durian dari kebun. tapi makan dia tak feel sangat sebab kena makan sorok sorok. mak taknak ayah tahu kitaorang tengah makan durian. ayah tak boleh makan sebab dia makan ubat. ubat dan durian memang musuh ketat. tak boleh bersatu. mabuk jadinya. aku rindu nak makan durian dengan ayah. kalau makan dengan ayah, kitaorang selalu komen pasal rasa buah durian tu. pernah dulu masa durian tengah banyak dekat rumah, aku boleh demand dengan ayah.. nak yang rasa terbaik je.. ayah selalu cakap, "kalau tak suka letak tepi, nanti buat tempoyak".. aku memang manja pasal makanan dengan ayah. Ayah cepat sembuh tau. :) adik midah rindu nak pergi makan kedai2 feveret kita.

ps1 : okbye nak mandi, harap ada cas positif masuk. kalau takde alamatnye kena cari alternatif lain. hehe

ps2 : rasa macam nak pakai baju kuning dan beli tiket pegi k 9.7 ni..

ps3 : kawan kawan yang baik hati.. doakan ayah saya cepat sembuh yeee.. i love uuuuuuuu

2 comments:

adyllbbs said...

sv dye hensem eh? hehe.

hamidah mubin said...

hehehe x smpat nak amik gbr.. hehehe