Tuesday, July 22, 2008

belajar...



tiap-tiap hari kita belajar,
macamana nak buat itu, buat ini,

proses pembelajaran berlaku tiap2 hari..
masa kita beli makanan, masa kita jalan kaki,
kita borak2 ngan kawan pun..
apa sahaja aktiviti, kita belajar...

kita takkan berhenti belajar..
walaupun sesiapa pun kita..
tukang masak kat gerai, pelajar IPTA,
suri rumah, peguam..SESIAPA..

cuma terpulang pada seseorang untuk
terima itu sebagai pembelajaran atau biarkan...
biarkan hari2 mendatang tanpa ada sesuatu...

aku belajar banyak perkara,,
selama aku hidup..23 kali beli kasut raya...
makin banyak yang aku tahu,, makin banyak yang aku tak tahu..

"pembelajaran adalah individu" 

p/s: 

4 comments:

n a b i l a a t h i r a said...

pembelajaran itu berlaku setiap saat..tp kdg2 kte slalu memandang sesuatu dr sudut negatif,,,make suatu kejadian yg spatotnyee dianggap pembelajaran menjadi suatu tragedi yg ingin dilupakan..

eh2..apekah yg aku karutkan...kui3. =))
p/s-kalau xpaham abaikan jek =))

i M a Z a i M i said...

hidup ini sebuah perjalanan yg penuh dgn pembelajaran

hamidah mubin said...

to ima.. yaa kamu betul..

to bell.. mana ade ngarut..

Asyraf Azizan said...

selamat mempelajari pelajaran yang dapat memberi banyak pengajaran dan mengajarkan tentang nikmat belajar kepada anda yang bergelar pelajar agar pelajaran itu dipelajari