Sunday, November 1, 2009

salah percaturan ker??

satu masa dulu, aku pernah nak ke sekolah pondok..
mengikut kawan aku, yang dihantar ayahnya akibat terlampau nakal disekolah...

kata aku pada ayah..." kami dah janji sama2.."

masa tu pemikiran untuk menghabiskan sisa memakai baju sekolah amatlah mempengaruhi hari-hari aku...

kata ayah pada aku... "dah sedia??"

aku diam... masa tu aku belum tahu apa maksud ayah.. bagi aku.. aku sentiasa bersedia menjadi payung pada kawan aku.. aku akan lindungi dia pada sesiapa pun.. kalau ustazah tanya kenapa dia tak hadir waktu kelas Al-Quran, aku akan kata yang dia period pain. Apa sahaja untuk dia bahagia.

kemudian ayah tak ambil pusing permintaan aku.. rajuk aku lama... begitu juga dengan kawan aku.. rajuknya lama pada aku...

mungkin waktu tu jiwa persahabatan membuak2, satu hari ayah bisik pada telinga aku...

"dia anak orang berada, dia boleh bayar sekolah swasta.. yang penting niat kita.. sekolah mana2 pun sama"

aku lari pada kawan aku.. aku peluk kuat dia.. aku kata pada dia...

"aku tak dapat jaga kau lagi.. pandai2 kau kalau kau nak ponteng kelas.. bla bla bla..." macam2 kata nasihat aku bagi.. aku takut dia akan hanyut walau dia ke sekolah pondok sekalipun...aku peluk die erat...

4 comments:

nan said...

erm..perkara sama jg blaku pada aku. tapi,kami still keep in touch walaupn tmpt study kami blainan.

Btw,thanks ya kak miedot..kata2 semangat yang kamu tiupkan pada aku pagi tadi..(hehe,gigih kan smpi ke blk mtm cari kakak)

aku sedar responsibilityku ni agak berat juga..tapi,trasa ringan skit bila dengar kata2 kakak tu..

nver in my life,urus benda2 macam ni..mksudku,mgelola benda besar mcm teater ni. yelah,kan selalunya berada dlm zon selesa jak sbgai pengikut..huhu. so, xperienceku kurangla..syukur ada senior dn rakan2 yg helpful.

sudila kiranya kakak jadi one of the panel dalm pmilhan skrip nanti ya..hehe.

dodot said...

nan,, ok je...
takpe mase ni lah nak kutip seberapa banyak xperience yaa... jgn risau.. ape2 bgtau saje.,, ok?

adyllbbs said...

hoho..
saye knl ke kwn kadot tu~

p/s : bag0snye dpt kwn cm kakd0t~

dodot said...

dila tak knl.. heheh jgn risau, dila pun kawan akak. malah lebih.. so akak pun leh jadi payung dila,, heheh