Sunday, May 25, 2008

cinta@papership

kalau dulu cinta bagi aku sesuatu yang mudah..

kamu menyukai seseorang dan perlukan dia..

bicara tentang apa saja..



short film.."papership" by cik fazleena.. ataupun kak adik, aku tengok semula.. kali ni betul2 memahami... dan aku mula melihat dari sudut kehidupan aku...



"tiada yang harus menyerah dalam perjuangan cinta"... tapi kenapa aku mula rasa aku dah tak mampu berjuang..

aku biarkan kapalkertas aku bergerak dan seperti membiarkan dia tenggelam...



cinta yang ada didepan mata aku.. bukan cinta yang aku mahu..

melihat kawan2 menderita hanya kerana "I LOVE U",,atau "SAYA CINTA AWAK"..

aku mahu lebih melihat cinta itu sesuatu yang dapat aku rasa tanpa perlu aku tercari-cari..



watak Ilham Hakimi, dalam film tu aku gambarkan seperti dia... dia juga datang menjenguk hati aku tanpa memasukinya.. hidup aku yang selama ni berwarna-warni ditambah sedikit dengan warna kusam yang dia calitkan..

patut aku biarkan atau??








p/s: film ni membuatkan aku sedar, aku yang tak pernah menghargai hati aku.. itu mungkin sebabnya dia....pergi...

2 comments:

Anonymous said...

jangan pernah kalah dalam perjuangan cinta sayang..hidup itu satu perjuangan..hanya cinta yang mampu menyelamatkan dunia.. :)

p/s : saya terharu dgn entry kamu ini..touched!! cinta ada di mana-mana darling, cuba jenguk di luar angin yang menghembus menampar pipi kamu juga cinta dariNya..kamu rasa sejuk dan damai..carilah ia dan selalu berjuangn untuknya.. :)

hamidah mubin said...

kak adik.. thanks...