Monday, May 26, 2008

dunia yang berputar..


tengok kiri...kanan...
apa yang nak wat kat kg ekk..

ramai gak dalam LRT..

"hello dek.. balik bila?" mak..

"nak blik r ni mak? kenapa?" aku..

"long sruh jaga izat, dia ade kj" mak...

hmm dah dapat tugasan..



"awak blk lambat sgt, kalau tak kakctah sruh jg rais" mak..

"oo kan dek midah de kj lagi" aku..


terlepas tugasan..

perbincangan tamat..

terkejar ke Pekeliling..

yes tiket ade..


"eh, adek.. esok balik ker?" ngah..

"takla cuti panjang" aku..

"haa boleh jaga ahmad" ngah..


diam dan malas bertanya..

angguk.. "boleh jerr"



terbayang muka Arif n Aqil..

yang mmg penghuni rumah kat kg..






"dunia ni berputar" Long aku slalu ingatkan..

dan aku akan ingat... sebabnya..

aku mungkin dalam kesusahan...

dan mereka adalah penyelamat aku...

2 comments:

Nazirah Sharifuddin said...

mcm jdik mcm aku jugak jek.
ipoh - jage haiqal.haqeem
sri kmbgn - jage sufyah
puchong - jage khaleef

ade lgik due pendatang baru, baby Husna dengan satu lgik dlm perut kakak aku coming soon.

aku kawen nanti serius ade pnglmn jage budak2 punyela! haha

hamidah mubin said...

hahahha...anak bongsu pompuan=babysitter