Saturday, May 24, 2008

hari yang menarik...(kisah Arca&hakim)

macamana aku nak mula menulis pasal hari aku yang menarik...
ok..

diskusi dengan en.Ghani(hakim Festik)
thanks epul..bwk aku skali..

diskusi kami menyeluruh,,
apa harapan dia, kenapa diadili sebegitu..dan keputusan..
aku jangkakan diskusi kami berakhir di luar dewan..

silap..silap sama sekali..
rezeki kami murah.. cucur udang dan ahli diskusi bertambah...
jamuan ringan untuk hakim(pertandingan nyanyian antara staf UPM)

setiap apa yang keluar dari mulut dia aku telitikan.. kerana berguna untuk tahu mana salah dan silap produksi pertama aku..
yaa.. katanya nya Arca dia kagumi.. tapi ada beberapa perkara yang aku kesalkan.. tidak sepatutnya anugerah tidak diperincikan dan berbincang dengan hakim.. inilah kesannya jika terlampau banyak anugerah,,,
dan ada juga anugerah yang dianugerahkan kerana alasan yang bodoh..
bagi aku anugerah penting untuk menjaga kualiti..

dia mmg bersemangat untuk berdiskusi..
macam2 yang epul tanya.. aku menyelit jer..
pentingnya bagi dia "research"..banyak kali..

tapi.. untuk kami yang bukan bidang seni..
dapat mementaskan sesuatu adalah baik...kagum...
itu katanya..
tapi.. bagi aku,dan sesiapa sahaja yang menyintai seni.. terutama teater..
sentiasa ingin mementaskan yang terbaik..

mungkin kalau berkesempatan aku harap dapat berdiskusi lagi..
sbb ceritanya menarik..
+++walaupun kita sedang berlakon, tapi jangan berlakon..
+++dia mmg berhak menang sbb nampak dia buat "research"..
+++bawak cerita yang mudah untuk sampai pada penonton..
+++yang penting naskah.. dan bedah naskah tu..
+++pentingnya pengarah...
+++tak semestinya pentaskan di dewan...
+++aku suka idea tu.. pentaskan sesuatu dijalanan..
+++5 perkara yang penting..IDEA, PENGARAH,EQUIPMENT, TEAM, dan CROWD.


banyak yang diperkatakan.. tapi aku tak mampu nak luahkan melalui tulisan.. mungkin apa yang dikongsi petang tu.. membuatkan aku terfikir dan akan terus mengkaji watak-watak kehidupan..


p/s: thanks , en Ghani, Epul, pengetua KMR

7 comments:

Anonymous said...

ermm..kalu ko berdiskusi , ajak ar aku... trutama diskusi & gosip2 bilik band..haha

Asyraf Azizan said...

audio terbaik...

hamidah mubin said...

to epul: huhuhu nnti per2 aku bgtau nk diskusi @ gosip dblk band.. tp ko tu leh ker dtg.. maklumlaa bz..

to lehe: mantra terbaik

Anonymous said...

darling,
experience more important than anything..take arca as axperience..great one!! :)

my ym : cinta131179@yahoo.com
email juga..yess saya mahu picture..thanks

hamidah mubin said...

yup pengalaman lagi berharga dari ilmu teori kan??

ok nnti sy bg ekk...

Nazirah Sharifuddin said...

kekal kan pencapaian dan mutu teater k5! biar xmenang asal org tau k5 punye team mmg org tenanti2.
yeah.

hamidah mubin said...

to nazi: tahap kefahaman ko mesti 10..