Sunday, June 15, 2008

jam berdetik...


tik...tik...

jarum jam yang berbunyi..


hari yang indah..

tapi bila laman lelabah dibukak..

sesuatu yang menyentak hati aku..


dia sahabat aku..

dan dia dah bersuami...

itu bukan punca jiwa tak keruan..


tik.. tik..

jam akan terus menganjak ke masa..

sampai satu masa aku akan kembali ke dunia kampus..


dan itula penyebabnya..

sahabat aku memilih jalan bahagia..

sedang aku??


yaa ini memang pilihan aku..

untuk berjalan dilorong ini..

tapi jalan ini aku rasa memenatkan..



apa aku tak tersalah jalan??

aku ingin kongsi rasa..

tapi dia akan hilang..


PERIT...


SUKAR..


GELAP..


SEMPIT...


aku tunggu cahaya.. dan jam berhenti berdetik... tik... tik.. tik..

9 comments:

Nazirah Sharifuddin said...

tik tok teko tau la k.dot.

jln mane same je, tp yg mane cepat dan lmbat je.

cam poems by robert frost.
mase form4 tu,

TWO roads diverged in a yellow wood,
And sorry I could not travel both

he took the one less traveled by
and that has made all the difference.
-------
so jalan yg lebih sukar bukankah lebih mencabar?

hamidah mubin said...

wowoowow..
baca komen ko ni aku terpk saper yg mint sastera ni.. ko @ aku??

hahaha.. aku pun dh lupa..

neways thanks dude..

Nazirah Sharifuddin said...

hahaha.
tu sbb klua exam beb
tu sbb aku ingat.
cam poyo je konon
padahal tepakse hafal la beb.

tkpe, pk yg tebaek je. aku pun skrg tpk gk, btul ke jalan aku pilih!

tp nyata aku rase betul!

Anonymous said...

cool dot....

setiap lorong yang dimasuki ada cahaya dihujung nya... jika tiada cahaya, tiada siapa yang masuk.. cuma adalah cahaya itu x akan hilang..? aku yakin, lorong yg kamu pilih, cahayanya akan terus bersinar menerangi kehidupan mu midot..

ikhlas...E:P:U:L

hamidah mubin said...

to nazi: aku pun harap macam ko.. tak tersalah pilih.. tepat dan betul..

to epul : aku harap cahaya tu akan tolong aku.. thanks beb..

n a b i l a a t h i r a said...

stiAp piLihAn insyaallah ade hkmahnye..
eVErytHing hAppened fOr its oWn reasOn kan..
mGkiN kLu kdOt amek jLn yG laen..kdOt xDe peLuang mengembangkan bakat lakonan itu??sape tauu..huhu..
bYk2 berdoA =))

hamidah mubin said...

yup.. thanks sis beela.. dengan kepercayaan yang semua yang adalah ditentukan maka dengan itu aku yakin untuk terus bernafas dilorong ini..

Asyraf Azizan said...

ape la jln2 lak. nek la moto. laju skit. kalo xmmpu tampung myk, nek beskal kolej.pinjam jap.mintak kt sekretariat sukan.huhu

hamidah mubin said...

takper r lehe.. tak yah pinjam2.. aku dah beli moto pun.. laju skit..