Wednesday, December 2, 2009

2/12/09

aku teramatlah suka pergi kenduri kahwin. tak tau kenapa. aku suka suasana kenduri kahwin. nikmat dapat kenduri kahwin aku ibaratkan macam makan aiskrim masa musim panas dan sedang makan bersama sidia di Paris. tapi aku faham, bukan semua orang macam aku.

bila masuk bulan 12. bulan orang kahwin. tarikh hujung minggu bulan 12 di kampung aku dah penuh dengan acara menepung tawar. pukul kompang. karaoke. haih. dan teramatlah malang bila aku tak dapat menyertai kesemua aktiviti tepung tawar semua tu.

aku sempat balik kampung hari raya haji tu, jumpa dengan orang - orang yang akan kahwinkan anak-anak mereka. ayat yang aku tak tahu nak jawab bila mereka-mereka tanya "nanti masa kenduri balikkan?" erk... masa ni aku betul2 tak tahu nak jawab pe....


p/s: yee KKP ke melaka.. ok itu mungkin dapat ubat jiwa aku. tengok orang bersanding jugakkan?

No comments: